Avatar billede jinxed Nybegynder
17. maj 1999 - 10:49 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Bedste Linux til k6?

Hej

Jeg har lidt bøvl med min k6-2 når jeg installerer redhat5.2 fryser den.

Jeg ved det er et "normalt" problem med amd''er, men er der ikke en udgave der er bedre til k6?
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
17. maj 1999 - 10:59 #1
Jeg kører selv en Linux 5.2 på en AMD K6-2 uden problemer...Men måske skulle du prøve med den nye Linux 6

Avatar billede morgoth Nybegynder
17. maj 1999 - 11:26 #2
Jeg ville også mene at du burde prøve den nye Linux 6, for det første er der en masse fede updates til systemet og der nok også en større chance for at du kan få det op at køre med K6-2 p.g.a af den nye kernel 2.2, de har det jo med at bliv ved med at forbedre den.
Avatar billede jenschr Nybegynder
17. maj 1999 - 11:37 #3
Er du sikker på at det er processoren der laver bøvl?
Jeg har aldrig haft problemer med min k6-2, og jeg har haft både RedHat 5.1, 5.2 og 6.0 installeret.
Hvad siger fejlmeddelelserne?
Avatar billede jinxed Nybegynder
17. maj 1999 - 12:23 #4
Den "fryser" bare. Går kold. Skulle næsten tro det var Windows : )

Jeg har ikke prøvet 6.0, er den med 2.2.5?
Avatar billede jenschr Nybegynder
17. maj 1999 - 12:34 #5
Jeg mener at den kører med 2.2.5 patch 15....men ærligt talt er jeg ikke helt sikker, og jeg sidder ikke ved min egen maskine lige nu.
Avatar billede jjuhl Nybegynder
17. maj 1999 - 13:07 #6
Jeg har i mange år kørt Slackware Linux på en AMD k6, faktisk alle versionerne fra 3.2 og frem til den nyeste 4.0 prerelease. Uden problemer.
Jeg har brugt både 2.0.x, 2.1.x og 2.2.x kerner.

Så hvis RedHat driller, så prøv Slackware.
Avatar billede jinxed Nybegynder
17. maj 1999 - 15:32 #7
Jeg prøver lige at downloade 6.0
Avatar billede slartie Nybegynder
17. maj 1999 - 20:45 #8
Hvis du har <=8mb ram så laver redhat bøvl, men siden det er en k6-2 så har du nok også rigeligt med RAM :o) Ellers kan der være problemer med 'visse' motherboards. Slå boot virus detection fra, shadowram og alt det andet gejl, og se om det hjælper. Hvis du stadig ikke får lortet til at virke, så overvej som det tidligere er sagt, en anden distribution af linux. Du kan f.eks. prøve S.u.S.e eller Mandrake - De er begge lige så nemme at installere som RedHat Linux.

Jeg må indrømme at jeg, som de andre der har kommenteret, heller ikke har haft problemer på noget tidspunkt - og jeg har endda næsten prøvet det hele. Cyrix, Amd k5, k6, k6-2, k6-3, intel pentium, mmx, P2, you name it + et væld af forskellige motherboards.

Måske er det held :o) Who knows, men vi skal da under alle omstændigheder have dig op at køre med Linux :-)
Avatar billede jumper Nybegynder
17. maj 1999 - 22:36 #9
slartie, det er ikke held. Det er et godt opreativsystem :)

jinxed, du har slet ikke fortalt hvorhenne din pc går ned.
Er det under installationsprogrammet? Under opstart, hvor den beregner BogoMIPS ? Eller noget tredje?

Hvis det er under opstarten, hvor Linux kernel bliver hentet, så prøv at skriv de sidste par linjer tekst ned, og smid dem herind.

/Thor
Avatar billede desdic Nybegynder
19. maj 1999 - 00:16 #10
Hvis du har overklocket din AMD kan det give flere problemer. prøv at klokke den ned ...

-Kim
Avatar billede meiadm Nybegynder
19. maj 1999 - 13:47 #11
Red hat 6.0 har improved support for AMD chips - deriblandt k6, k6-2, k6-3, p3 m.v.

derfor er den nok den bedste løsning...
Avatar billede jinxed Nybegynder
29. maj 1999 - 22:56 #12
6.0 virker fint, efter jeg slog boot virus detect fra. Det var lige i starten af installationen den gik kold.

Så point til slartie!

Tak for alle de gode svar/kommetarer ; )
Avatar billede gigy Nybegynder
30. maj 1999 - 20:53 #13
det er din lorte amd'  procesor der virker af helvede til amd er biligt men intel er bedst!
Avatar billede martinhps Nybegynder
03. juni 1999 - 11:41 #14
Intel er noget lordt Det er kun nørdeter der køber pentium
Avatar billede melancholy Nybegynder
04. juni 1999 - 13:54 #15
AMD kører bedst på de nyere 2.3.x kernel'er! De indeholder nemlig specifik code til at få bedst performance ud af K6eren. Især K6-2 og 3!
Avatar billede jinxed Nybegynder
04. juni 1999 - 14:44 #16
gigy > Vågn op, k6-3 400 tager let en P3 500 ud
Avatar billede morgoth Nybegynder
04. juni 1999 - 14:55 #17
Y0 Jinxed har du guffet halmballer ??? helt klart at Intel styrer for vildt når vi snakker FPU..... men ellers er AMD en "OK" spille processor.... men igen det er vel det du bruger den til.
Avatar billede slartie Nybegynder
04. juni 1999 - 15:06 #18
Jubiiiii .. point til mig :-)

/Slartie
Avatar billede lasse1 Nybegynder
10. juni 1999 - 00:40 #19
Intet er godt til AMD.
KØb Intel
AMD= autoriseret møg dealer
Avatar billede twister Nybegynder
10. juni 1999 - 02:29 #20
Nemlig lasse1!!
Avatar billede datix Nybegynder
13. juni 1999 - 04:57 #21
twister/lasse: nå?! Det er ellers en k processor til prisen, den kører stabilt og jeg har ingen problemer haft med den
Hverken med linux eller noget andet.
Desuden savner vi lidt argumenter til hvorfor "Intet er godt til AMD" <--- fed formulering forresten... lol
Avatar billede rune Nybegynder
16. juni 1999 - 22:20 #22
Der kan være problemer med at compilere kernen i linux med en K6. Det skulle dog være endret med de ny compilers i RH6,0 Ellers prøv SUSE6,1. At computeres fryser under installering kunne tyde på at det var et compiling problem
Avatar billede jinxed Nybegynder
17. juni 1999 - 10:05 #23
Tak Slartie

Alle intel fans > Vi får se når k7 kommer...
Avatar billede morgoth Nybegynder
17. juni 1999 - 10:24 #24
hmm ja ja K7 well lad os nu se.... helt sikkert at det bliver noget billigt lort som alle de andre AMD'er.

Når den kommer er Intel stadig først i rækken, helt sikkert at en P-III XEON fra Intel stadig vil være hurtigere end det der K7 gejl når den engang kommer.

Og noget helt andet hvor fedt er det at have en processor der skal have specieltstrikket software( 3D-Now) for at overhovedet at kunne få noget der ligner det man kan kalde ordentlig benchmark.

Uden tvivl Intel sparker røv, men klart ja det koster lidt ekstra, hvad fanden kan man ellers forvente... man betaler som regel for kvalitet
Avatar billede jinxed Nybegynder
17. juni 1999 - 12:26 #25
Morgoth > Bare til din orientering så kører k7 200Mhz på bussen, så pIII Xeon kan godt lægge sig. De, AMD, demonstrerede den på CeBit på et amd bundkort med et amd chipsæt.

Og det er ikke nødventigt med "specieltstrikket software" til 3D-now driveren skal for det meste bare understøtte det, i modsætning til de 50 instruktioner der adskiller p2 fra p3, der netop kræver "specieltstrikket software". Hurra for KNI (Katmai New Instructions)

Og du har ret jeg bruger den også til spil, men mest til html, c++, og gfx/film
Avatar billede jinxed Nybegynder
17. juni 1999 - 12:28 #26
Ups

indsæt lige "skal driveren" i mellem meste og bare (linie 4)  ; )
Avatar billede morgoth Nybegynder
18. juni 1999 - 12:42 #27
Klart at K7 bliver en forbedring i forhold til de andre AMD'ere det de primært vil opnå med den processor er at komme ind på server og mainframe markedet som hverken AMD eller Intel for den sags skyld nogensinde har været gode til...

Dette vil så også resultere i at når du skal have en K7 skal du også betale penge for den, så klart det du betaler for er helt sikkert bedre, det har intel været klar over længe, hvis du skal ind på det store marked kan du ikke komme ind via low budget, bedre teknologi er dyr teknologi, det behøver man ikke være Einstein for at finde ud af.

Efter lidt research har jeg fundet ud af at K7 kommer til at ligge i en prisklasse der hedder 1000-1500$ hvilket er noget af et spring fra de billige AMD'ere, og noget helt andet så er de gået væk fra socket 7 systemet.. så folk skal også ud og købe et ny motherboard, hvilket man også skal ligge på som udgift.

Så alt i alt bliver det nok en OK processor, men man skal fandme heller ikke regne med at kunne få den til de priser AMD har i dag, hvilket så i den sidste ende illustrere det som er hele pointen, Intel har hele tiden været klar over at man ikke kan overleve hvis man laver produkter af skodkomponenter, det er noget AMD har måtte tage til eftertragtning og så lave om på.