Avatar billede carsten51 Nybegynder
05. august 2012 - 17:36 Der er 6 kommentarer og
7 løsninger

harddisk

efter geninstallering af win7  virker min store disk ikke      i diskhåndtering siges at den er  RAW hvad er det ? og hvordan får jeg den til at virke igen?
carsten
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2012 - 18:21 #1
Formoder du har filer på den?
Har ikke selv haft en disk jeg skulle redde filer på men har fundet dette:
http://www.easeus.com/datarecoverywizard/recover-raw-drive.htm
Avatar billede carsten51 Nybegynder
05. august 2012 - 18:46 #2
ja der er masser på den jeg brugte den til at gemme ting på fordi jeg regnede med at der aldrig kunne ske noget    der er en disk på 1.5TB
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. august 2012 - 20:43 #3
Jeg prøver lige igen men hvis du lige som sidst  ikke svarer på spørgsmål hopper jeg fra igen!  http://www.eksperten.dk/spm/897381

http://www.eksperten.dk/guide/1444
Avatar billede carsten51 Nybegynder
05. august 2012 - 22:09 #4
jeg lavede en fejl og svarede som et nyt indlæg
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2012 - 08:12 #5
Har du forsøgt at følge den guide som poko1 har lavet?
Avatar billede carsten51 Nybegynder
06. august 2012 - 10:14 #6
ikke endnu den har kørt hele natten få  at kopiere disken men det kan ikke findes ! men jeg skal nok skrive når/hvis det lykkes
Avatar billede carsten51 Nybegynder
07. august 2012 - 11:51 #7
jeg har prøvet den men det hjalp ikke desværre nu har jeg fundet et program der omdanner dynamiske diske til simple disk og et program der recover partitioner bl.a og den er ikke færdig endnu

men du kan få point fordi du prøvede at hjælpe  men hvordan gør jeg det?
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. august 2012 - 11:58 #8
Jeg samler ikke point så for min skyld kan du bare acceptere de svar du selv har lagt!
Husk blot at lægge løsningen så andre kan bruge den.
Avatar billede carsten51 Nybegynder
07. august 2012 - 13:45 #9
hvis det lykkes om ca.4 timer så skal jeg nok beskrive hvordan jeg gjorde
Avatar billede carsten51 Nybegynder
08. august 2012 - 15:12 #10
jeg har brugt 2 programmer et til at omdanne den dynamiske disk
det program hedder  dynamic disk converter  og det andet program til at redde data hedder  mini tool power data recover
det sidste har fundet alt det der var på disken så kan man krydse af hvad man ønsker gemt på en anden disk  men der ligger en kopi stadig i programmet så du kan fortryde hvis du skal bruge noget du ikke tom ud første gang
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2012 - 20:58 #11
springer over
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. august 2012 - 18:02 #12
Reddede du din HDD eller kun dine data??
Avatar billede carsten51 Nybegynder
14. august 2012 - 14:49 #13
jeg fik(kunne)hentet det jeg ville men pga. af pladsmangel fravalgte jeg en del men det jeg hentede virkede perfekt både video lyd tekst osv. bagefter formaterede jeg disken og overførte det hentede igen