Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
02. august 2012 - 22:08 Der er 16 kommentarer

Skærm siger "No signal"

Hej

Jeg sidder her med en Acer Aspire M3100-BE71, hvor skærmen skriver "no signal" hele tiden.

Skærmen er helt ny og virker med anden pc.
VGA kabel helt nyt ( prøvet med flere kabler )
Har forsøgt at tilslutte til to andre skærme, samme melding "no signal"

Jeg har tilladt mig at konstater, at det ikke er skærmen den er galt med :-)

Der er både onboard og ekstern grafikkort i - det er det eksterne den normalt bruger.
Det eksterne er afmonteret, sluk knappen hold inde i 15 sek uden backup batteri i, samtidig med at strømmen selvfølgelig er frakoblet. Herefter fik den lov til at hvile i et kvarter inden backup batteriet om i igen, og jeg forsøgte at state op med VGA kablet i det onboard grafikkort. Samme melding - "no signal".

Jeg har haft afmonteret ramblokke en efter en. Samme problem
Under opstart knurrer den lidt, men holder op med at blinke i HDD lampen og knurre efter kort tid.
Vil ikke genstarte ved tryk på control-alt-delete.
Når jeg sætter en usb mus i, så kommer der ikke lys i den. Men hvis jeg sætter en USBhub i, så lyser den i vågelampen - både når computeren er tændt og slukket.

Tja, jeg kan snart ikke huske, hvad jeg mere har prøvet, men jeg opgiver snart.
Ville gerne have haft en andet grafikkort i, men jeg kan ikke skaffe en der passer uden at købe en ny.
Jeg tænker lidt at bundkortet er færdigt.......:-(

Har i nogle gode råd?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Blandy Praktikant
03. august 2012 - 08:15 #1
Ud fra hvad du siger må det selvfølgelig være grafikkortet der er synderen. Men spørgsmålet er om det er defekt, eller bare er en instilling der sidder forkert.

Har du tjekket bios, om den "husker" at bruge dit onboard i stedet for det eksterne efter du har afonteret det? Om det evt er muligt at definer hvad grafikenhed der skal bruges som primært. Mener at du kan stille mellem pci og onboard manuelt et sted i bios.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2012 - 08:46 #2
Det kan jo også tænkes at systemet ikke får strøm nok, og derfor ikke starter op som det skal.
(Ustabil psu)
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
03. august 2012 - 08:55 #3
Jeg har fundet både en anden PSU og grafikkort, men intet af det passer selvfølgelig over i computeren. Kan man måle PSU'en ud med et multimeter?

Hvis det er grafikkortet, der er brændt af, hvorfor kan jeg så overhovedet ikke få computeren til at reager på tastaturet?

Med hensyn til at tjekke BIOS, så er dette ikke muligt, jeg ikke kan se noget på skærmen.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2012 - 09:09 #4
Ja du kan måle om den holder volten, men om den overholder amperen, der skal man ud i nogle andre tester.
Hvis grafik kortet er brændt af kan det have taget psu med i faldet, og derfor får du ikke lys i dit tastatur.
Du har ret i at når skærmen viser no signal så er bios test umulig.
Din psu skal have tre spændingsforløb
12 volt 3,3 volt og 5 volt.
Mangler en af disse vil det ikke fungere.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2012 - 09:14 #5
orange= 3,3 volt
rød= 5 volt
gul= 12 volt
sort= stel

http://www.hardwareheaven.com/guides/testingPSU/
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
03. august 2012 - 09:42 #6
Alle spændingsniveauerne er optimale.

Kan et defekt grafikkort ødelægge bundkortet?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2012 - 09:52 #7
jeg ville mene at psu var i større fare, men ja det vil det kunne.
Og særligt hvis man har en strøm stabil psu.
Kæden er aldrig stærkere end det svageste led.
Og i dette tilfælde kunne det være bundkortet.
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
03. august 2012 - 10:06 #8
Det er korrekt. Jeg må se om jeg kke kan skaffe et grafikkort, som passer i mit bundkort - ellers får jeg aldrig fundet problemet.
Avatar billede jokkejensen Novice
03. august 2012 - 11:10 #9
Det er ret let at detectere om det er grafikkortet.

Hvis den bipper et langt og 3 korte, så er det der den er gal.

Eller laver den bare det normale enkelte opstarts bip ? - Så ville jeg ikke investere i nyt grafikkort.

Hvad er det for en skærm, den skal ikke lige have et klik på "source"? Det er ikke alle moderne skærme der registrere et vga input idag uden hjælp.
Avatar billede jokkejensen Novice
03. august 2012 - 11:12 #10
"sluk knappen hold inde i 15 sek uden backup batteri i", hvad har det med clear cmos at gøre ?

læs instruktionen til dit bundkort i stedet for at "fjerne batteriet" og håbe på mirakler.

Vh
/J
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
03. august 2012 - 11:25 #11
Skærmen søger selv. Det at den i hvert fald gjort ved de 3 andre computer. Kan også se, at den står og søger efter signal inden den skriver no signal.
Jeg læste en masse indlæg her inde inden jeg selv oprettede et ( i modsætning til mange andre ). Der var en der foreslog at tage batteriet ud og holde knappen inde i 15 sek. Har også prøvet med baytteriet i.
Der kommer slet ingen bip - hverken med eller uden ekstern grafikkort.
Avatar billede jokkejensen Novice
03. august 2012 - 12:22 #12
Så er det ikke grafikkortet, eller lån i hvert fald et, lad være at investere før du er sikker.

Prøv at følge den her, for at sikre den benytter det interne;

http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic434693.html

/J
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
03. august 2012 - 12:31 #13
Det vil jeg prøve i eftermiddag. Tak
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
03. august 2012 - 14:51 #14
Så er det prøvet, men uden held. Der sker stadigvæk ingenting? Efter alt det her, hvad vil i så sige sandsynligheden er for at det er bundkortet?
Avatar billede jokkejensen Novice
04. august 2012 - 19:59 #15
Hvis du har prøvet med et 3. grafikkort, tvivler jeg stærkt på det er cpu eller ram.

Så ja.

Du har prøvet at afmontere alle diske, og kun køre med en enkelt ram blok af gangen ?

/J
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
04. august 2012 - 20:07 #16
Jeg har problemer med at skaffe et andet grafikkort, så det er desværre ikke prøvet. Jeg har forsøg at køre med en ramblok ad gangen, taget netkort og tvkort ud. Dog ikke frakoblet cdrom drev og kortlæser. Kunne være jeg skulle prøve det som den sidste krampetrækning.