Avatar billede mrjacoblk Nybegynder
02. august 2012 - 21:47 Der er 6 kommentarer

Boxee box og VPN/DDNS

Hejsa.
Jeg har siddet de sidste dage og knoklet med at få det her op at køre så håber i kan hjælpe!

Jeg har en synology ds212+ og et par rare forældre som ønsker deres boxee box sat op til denne? Hvordan gør jeg det når det ikke er local ip?
Jeg har så vidt muligt fundet frem til at der skal bruges noget ddns eller vpn, eller nfs?

Mvh Jacob
Avatar billede der_kommandant Praktikant
03. august 2012 - 08:02 #1
Bare lige for forståelsens skyld - din Synology og Boxee boxen befinder sig på 2 forskellige lokationer?, så tror jeg desværre ikke du kan få det til at spille, men det er ellers en god ide ;-)
Avatar billede mrjacoblk Nybegynder
03. august 2012 - 10:32 #2
ja det gør og det kan godt lade sig gøre ved jeg. Jeg har fået boxee til at finde indholdet og se filerne, jeg kan bare ikke få lov til at læse dem
Avatar billede der_kommandant Praktikant
03. august 2012 - 10:53 #3
Avatar billede mrjacoblk Nybegynder
03. august 2012 - 14:52 #4
Linket beskriver kun hvordan man sætter det op lokalt?
Avatar billede chalde Seniormester
10. august 2012 - 15:37 #5
På synology:
Hent VPN pakken
Sæt VPN-serveren op med PPTP (forsøg med de forskellige former for kryptering, ved ikke hvilken boxee æder)
Opret en bruger og giv den adgang til VPN.
Sørg for at forwarde de nødvendige porte (på synology's side kan du se hvilke og på portforward.com kan du se hvordan du forwarder).

På Boxee:
Gør som: http://vpnblog.info/boxee_box_pptp.html
Under server kan du bruge din eksterne ip som du kan finde på http://myip.dk/
Ellers kan du sætte DDNS op, som du også kan læse mere om på synology's side.
Avatar billede mrjacoblk Nybegynder
17. august 2012 - 09:38 #6
hvis det dog bare var så let..