Avatar billede Dizzy1488 Nybegynder
02. august 2012 - 18:58 Der er 11 kommentarer

Min alienware kan ikke starte Please hjælp! muligvis kortsluttet bundkort/motherboard.

Kære eksperten!! :)

Min Alienware aurora kan nu på en eller anden mystisk vis slet ikke starte op. Det er som om den slet ikke kan få strøm. Jeg kan formå at få et lillebitte moment hvor den "starter" men går lynhurtigt ud igen, der går 0.1 sek eller noget.

Jeg har slet ikke haft problemer med dette før, min computer er ren indvendig.. Det hele skete da min mor skulle spille smart og slukkede for stikkontakten til al strømmen inde på mit værelse, derefter tændte jeg det igen og så oplevede jeg den ikke kunne starte..

Jeg glæder mig til at høre fra jer, og om hvad det kunne være! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2012 - 19:24 #1
Hej og velkommen.
Fjern alt strøm fra den og hold startknappen nede i 30 sek. Genmonter strøm og prøv igen
Avatar billede Dizzy1488 Nybegynder
02. august 2012 - 19:36 #2
Det hjalp ikke :( den kommer stadig med det der meget korte lysglimt på at der er strøm :(
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2012 - 19:46 #3
Har du dioder på bundkortet, og er der lys i dem?
Det kunne jo være strømforsyningen der var stået af
Avatar billede Dizzy1488 Nybegynder
02. august 2012 - 20:12 #4
Hmm Har en meget lille knap, lige ved siden af der hvor jeg sætter mit strømkabel i, den knap kan jeg trykke på og så kommer der et lille glimt af liv i computeren ligesom når jeg trykker på startknappen. Der er også en lille grøn lampe som lyser ovenover når jeg trykker men den går dog også ud samtidig med computeren.

Hvis det er svar på spørgsmålet, ellers må jeg have lidt hjælp til hvor bundkortet er :)
Avatar billede Essebesse Nybegynder
02. august 2012 - 21:38 #5
Forklaring: Det er en Dell... -.-

Ej, bare for sjov. Hvor gammel er den? Har du haft næsen nede i den lige efter og lugtet om det lugtede brændt? Det kan godt tyde på en kortslutning/afbrænding.
Avatar billede Dizzy1488 Nybegynder
02. august 2012 - 21:40 #6
hmm den er maks et år gammel, og nej der lugtede ikke af røg eller noget.. Den har nogle voldsomme blæsere, ved ikke om du har hørt alienwares blæsere når de kører 100% samt vandkølende systemer :)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2012 - 08:10 #7
Så har du jo garanti på den. Det må du lade forhandleren løse for dig.
Hvad hedder den psu der er i den?
Avatar billede DellLytter Nybegynder
03. august 2012 - 14:58 #8
Hej

Jeg hedder Karina, og arbejder hos Dell.

Ked af at høre, at du har problemer med din Alienware. Prøv at send mig dit servicetag i en privat besked, så ser jeg om jeg evt. kan hjælpe.

// Karina
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2012 - 19:18 #9
Dejligt med lidt respons fra en leverandør her på siden.
Det skulle de andre lære noget af :-)

Håber i ser lidt godvilligt på denne sag. Dette kunne jo have sket ved et hvilket som helst strømudfald?
Jeg holder mig lidt i baggrunden fra nu af.
Avatar billede Essebesse Nybegynder
05. august 2012 - 22:01 #10
Samme her. Selv om Dell ikke er det mærke med den bedste omtale, giver det alligevel respekt, hos mig, når de gør som Karina. Fem stjerner herfra! :P
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2012 - 22:23 #11
Skulle vi så ikke komme videre herfra Dizzy1488?
Nu er der der en supporter der direkte kontakter dig her, og så melder du ikke tilbage?
Så er man da slet ikke interesseret i at få løst problemet.