Avatar billede games4awsome Nybegynder
31. juli 2012 - 20:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er Hitman Blood Money virus eller trojan inficeret?

Har lige fået installeret Hitman Blood Money til PC via disc. Men så efter noget tid kommer Avast og siger at det er et "trojan gen" og putter den i karantæne.

Er Hitman Blood Money virkelig inficeret?
Avatar billede chazeftw Nybegynder
31. juli 2012 - 20:54 #1
Hvis du har købt spillet i en butik er det et "false positive" fænomen du er ude i. Dvs. at avast har af en grund fanget det som en virus, hvilket det selvfølgelig ikke er.
Nogle gange tror visse anti-vira programmer bare at nogle programmer er ondsindet, selvom de ikke er.
Spil du bare rolig spillet og smid den ud af karantæne. Evt. lav en undtagelse for den i avast's brugerpanel :)
Avatar billede games4awsome Nybegynder
31. juli 2012 - 21:12 #2
Har også været ude for at Avast siger at Steam er et "Malware gen"

Er det det samme. Alså om det er et "falsk positiv"
Avatar billede chazeftw Nybegynder
31. juli 2012 - 21:16 #3
Ja, det er det sandsyndligvis :)
Avatar billede games4awsome Nybegynder
31. juli 2012 - 21:34 #4
Tusind tak for hjælpen