Avatar billede pkbech Juniormester
31. juli 2012 - 17:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Form - show hide object

Hej

Jeg har en form der viser en table i table form.
(Access 2007)

Formhoved
<id1> <navn1> <note1>
<id2> <navn2> <note2>
<id3> <navn3> <note3>
osv.
Formfod

nu er det sådan at jeg gerne vil gøre opmærksom på hvis der er en note og vil tilføje et object med et billede som bliver synligt i det der er en note på posten.

Formhoved
<id1> <navn1> <note1>
<id2> <navn2> <note2> <billede på fordi der er en note på post 2>
<id3> <navn3> <note3>
osv.

Nogen der kan hjælpe med en ide til hvordan dette kan gøres?

Vil skyde på at det kan gøres med et udtryk/en marko der ændre visiable på et billede object som placers til sidst? Med hvilket event skal det på og hvordan sådan at den ikke bare ændre alle posterne til at få billede på?
Avatar billede mugs Novice
31. juli 2012 - 18:09 #1
Det mener jeg ikke du kan så længe du har en fortløbemde formular.
Avatar billede pkbech Juniormester
31. juli 2012 - 18:14 #2
Tjaa det var trist hvis det er sandt
Avatar billede fiffi Novice
01. august 2012 - 07:49 #3
Et lille indspark. Kan du ikke anvende skrifttypen windings/webdings m.m. Lav et ubundet felt hvor du fx. sætter feltet til at blive "z" hvis der er note. Du vil så se et lille billed/figur. Jeg ved ikke om det er det du tænkte på.
Avatar billede pkbech Juniormester
09. august 2012 - 17:23 #4
Har løst det lavede en ekstra table med Icon billede på den ene og tomt billede i den anden værdi. Henviser så fra tablen vist i Formen til Icon tablen.
Kører så en makro ved fokus værk fra text feltet.

Makro
Betingelse          Handling          Argument
Len(textFelt)>=1    AngiveVærdi        [Form]![FeltMedIconVærdi](2)
IsNull(TextFelt)    AngiveVærdi        [Form]![FeltMedIconVærdi](1)
                    OpdaterSkærm