Avatar billede nph12 Nybegynder
31. juli 2012 - 14:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udvikling af dynamiske regneark

Hej
Jeg kunne godt tænke mig, at lave nogle dynamiske regneark. Kan man gøre dette kun ved brug af Excel formler eller skal man bruge VBA til formålet?

Jeg kune bl.a. godt tænke mig at lave et regneark til låneberegning og nogle regneark til økonomiske analyser. Hvordan laver jeg disse regneark?

Her tænker jeg bl.a. på, hvordan jeg får regnearket til at "udvide" sig i takt med om det f.eks. er et 20 år eller 30 års lån.

Hvordan jeg laver regnearkene, så de både kan køre på en Dansk eller Engelsk version af Excel?

Kan I anbefale nogle gode tutorials eller bøger om emnet?
Avatar billede nph12 Nybegynder
01. august 2012 - 16:56 #1
Hvis jeg bruger Excel formler, så skal disse vel trækker ned over de rækker, hvor formlen skal virke? Man skal have defineret området, hvor formler skal virke på forhånd. Er det muligt med Excel formler, at få Excel til at automatisk af trække formlerne ned over f.eks. 20 rækker?

Kan man VBA få Excel til at trækker formlerne ned over x antal rækker?

Hvad kan man egentligt mere med VBA end hvad man kan med Excel formler???
Avatar billede nph12 Nybegynder
02. august 2012 - 13:29 #2
Lukker