Avatar billede qvintus Nybegynder
30. juli 2012 - 19:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser pludseligt

Hej med jer på Eksperten

Jeg er gået hen og blevet ret træt af at min computer pludseligt finder på at fryse op og jeg bare kan se min skærme med alt jeg har åbent, musikken stopper og kan ikke gøre noget og intet bevæger sig.

jeg har fundet denne post på nettet:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-system/random-freezes-with-windows-7-64-bit/85cad5d1-dace-415d-9b06-5c609209e232

som jeg regner med også kunne være mit problem, jeg har nemlig selv windows 7 Ultimate 64bit og selv installeret det hele uden at kikke på BIOS.

Jeg ved dog ikke helt hvilken frekvens mine RAM skal være på eller hvordan jeg overhovedet kommer hen til det rigtige sted i BIOSen.

Her er lidt info om min PC.
System : Windows 7 Ultimate 64bit
RAM: Kingston UULPH-Y9DMQN-UWKWDF
Motherboard: Gigabyte GA-X58A-UD3R
Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 930@2.80Ghz

Håber der er en der ude der enten kan fortælle mig om jeg er forkert på den eller kan guide mig til hvordan jeg finder den rigtige frekvens.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2012 - 19:30 #1
Det er jo ikke sikkert det er et ram problem.
Har du prøvet at kigge i din logbog?
Højreklik computer-administrer-logbog.
Og find Windows logger.
Den åbner du og kigger lidt her om der meldes fejl.
Er der fejl så skriv lige ind om dem.
Avatar billede qvintus Nybegynder
30. juli 2012 - 19:38 #2
Der er kun logs fra at jeg brugte reboot knappen og at den så derfor ikke lukkede korrekt. Inden for "Critical" og "Warning" kategorierne. Der er 155 inden for "Information" ved ikke om det skulle være nyttigt at kikke dem alle igennem?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2012 - 19:52 #3
Hvis fejlene er ens skal vi ikke gøre det.
Prøv at liste en af dem (som der er flest af).

Har du prøvet at tjekke disken for fejl:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
Avatar billede qvintus Nybegynder
30. juli 2012 - 23:37 #4
phew det tog sin tid med det der drev undersøgelses software.
Ingen ide om det fixede noget men det tog over 3 timer.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2012 - 07:26 #5
Nej man når aldrig at se hvad der er forgået da det tager en del tid. Vi må se tiden an og se om det har rettet noget.
Avatar billede qvintus Nybegynder
01. august 2012 - 12:36 #6
Yes jeg melder tilbage og hvis der sker noget :) tusind tak for hjælpen indtil viderer.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2012 - 13:07 #7
Velbekomme
Avatar billede qvintus Nybegynder
05. august 2012 - 21:07 #8
Skete det igen :(
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2012 - 08:00 #9
Det tog lang tid??
Sker det når du belaster den hårdt? (evt varmeproblem)
Tjekket for støv?
Du kan teste om det er ramfejl med memtest86:
http://www.memtest86.com/download.html
iso filen brændes som bootbar og sættes i pc under boot, hvorefter du kan tjekke dine ram.
Avatar billede qvintus Nybegynder
06. august 2012 - 14:01 #10
Ja det sker når jeg spiller, streamer og høre musik på samme tid over længerer tid så kunne godt tænkes at der er når den bliver belastet, men vis det er varme burde den så ikke slukke helt ned?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2012 - 17:32 #11
Det behøver den ikke nødvendigvis. Det kommer an på hvad det er der kører varmt. På nogle maskiner kan du godt få en gpu der overskrider 100 grader uden problemer for bundkortet, hvor det er mere almindeligt den lukker ned hvis cpu kører varmt.
Jeg kan jo ikke sige det er et prolem med varmen, men jeg havde da holdt øje med hvor varm den bliver for at udelukke dette.
Og en test med memtest den er også god at køre. Men jeg tror nu ikke det er ram der er problemet, for så burde du have fejlen noget mere. Mit bud er varmeproblem eller et program der låser.
Avatar billede qvintus Nybegynder
12. januar 2013 - 15:34 #12
lukker
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2013 - 15:56 #13
Hvad var problemet?
Avatar billede qvintus Nybegynder
22. januar 2013 - 11:14 #14
No idea
Avatar billede qvintus Nybegynder
22. januar 2013 - 11:39 #15
Men tror simpelt hen det var fordi jeg livestreamede samt have spil kørende og kun 6 gig ram