Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2012 - 18:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

.com domæne

Hey.

Leder efter et selskab, dansk (helst) eller engelsk, som tilbyder at passe på ejers oplysninger på whois.

Som understøtter http://www.privacyprotect.org. Mit nuværende One understøtter det ikke.

Tak på forhånd!

Mvh Michael
Avatar billede leif Seniormester
30. juli 2012 - 19:40 #1
Jeg forstår ikke dem som direkte er imod at jeg kan vide hvem ejeren af en side er.

Men skal forstå at reelt så ejer du ikke domænet hvis Whois siger noget andet og derfor er der ikke mange Danske udbydere som ønsker at tilbyde den form for service.
Avatar billede kjeldsted Novice
30. juli 2012 - 20:21 #2
Altså, nu må jeg da indrømme at jeg ikke ved voldsomt meget om .com domæner.
Men jeg ved da at hvis du laver en whois på et .dk domæne får den oplysningerne fra DK-Hostmaster og hvis man skal have fjernet oplysningerne der er offentligt tilgængelige via. en whois serach, skal man bede DK-Hostmaster om dette.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2012 - 21:01 #3
Nu ved jeg ikke hvem det er "der er direkte imod" noget her, men der kan være fordele.

Dem kan man læse om rundt omkring. Eksempelvis ønsker ejer ikke at modtage opkald, reklamer, osv. fra sælgere... Men det er vel irrelevant hvorfor, da det er subjektivt.

Sandt Kjeldsted. Den info fandt jeg også. Måske må det bare ende med .dk så.

Tak begge to!
Avatar billede leif Seniormester
30. juli 2012 - 21:19 #4
DK-Hostmaster vil kræve at du har Adressebeskyttelse og Hemmeligt nummer hos Kommune og Teleselskab for at kunne fjerne det helt (Sådan har det været)
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2012 - 21:20 #5
For god ordens skyld skal jeg lige tilføje, at One er et udemærket selskab. Nu hvor jeg har nævnt dem som eksempel.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2012 - 21:20 #6
Okay, tak for info Leif.
Avatar billede kjeldsted Novice
31. juli 2012 - 10:22 #7
Egentlig var min pointe (som jeg vist glemte at skrive) at det ikke er udbyder af webhotel, men at du nok burde kontakte, hvem der nu står for .com domænerne. Hvis ikke du har gjort det, kunne du jo undersøge om de evt. kan gøre noget.
Avatar billede kjeldsted Novice
31. juli 2012 - 10:25 #8
Og en lille sidebemærkning: Desuden vil sælgere ikke ringe til dig blot fordi du står som ejer af domænet.
Det er nærmere hvis du er nævnt i CVR at de bliver ivrige i at få fat på dig.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2012 - 11:29 #9
OK. Startede tråden efter DK hostmaster nævnte, at jeg skulle henvende mig til netop udbyder derom. Har også set udenlandske webhotel udbydere nævne understøttelse deraf. Såvidt jeg har læst mig frem til, er det udbyderen selv der beslutter om man vil tilbyde kunder dette. Vil bare høre om nogle her, med erfaring, kunne anbefale en udbyder.

Jeg fortsætter og poster hvis jeg falder over et godt eksempel. Tak!
Avatar billede chazeftw Nybegynder
31. juli 2012 - 14:54 #10
Meebox understøtter vidst dine kriterier. Bruger det selv og det kører bare. Har ikke haft nogle problemer og deres online support rocker bare derudaf. De er klar til at hjælpe når du vil og når det oppe i hvert fald.

Håber du kunne bruge lidt oplysning herfra :)
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2012 - 15:51 #11
Kendte dem ikke. Fandt ikke noget om emnet, men lyder til du ved noget. Ser ellers fornuftigt ud. Tak :)
Avatar billede kjeldsted Novice
31. juli 2012 - 21:11 #12
Der kan man bare se. Man lærer jo noget nyt hver dag :)
Ps. Meebox er helt klart en bedre host end One.com. De ved hvad de snakker om og har rigtig god service. Modsat One.com.
Avatar billede salbaz Nybegynder
10. august 2012 - 08:53 #13
NEJ MEEBOX ROCKER IHVERTFALD IKKE BARE DERUDAF !!!
Avatar billede chazeftw Nybegynder
10. august 2012 - 09:50 #14
Det gør det da?
Avatar billede kjeldsted Novice
10. august 2012 - 23:03 #15
#13: Kan du uddybe?
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
12. august 2012 - 20:18 #16
Nu har jeg selv skiftet fra meebox og det er da okay hosting. Vi har dog taget den konsekvens at de løsninger som ligger hos dem ikke passet til os og startet vores eget hosting site.

vi har alle vores sider på 1 VPS fra http://edb-hosting.dk (edb-hosting.dk .com . net og edb-eksperten.dk som er en tung side)

vi har fået bedre load tider, lavere ping tider da vi ligger på et 50Gbit forbindelse ud til omverden (backbone mellem usa og europa)

og så er det billiger vis vi tager prisen for vores billige vps som det ligger på og til den pro løsning vi hade før hos meebox