Avatar billede net-rom Nybegynder
09. august 2001 - 01:24 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Win2k fryser både i spil og i exploren

Dav.

Jeg har en:
Abit KT7A-RAID
Duron 850 mhz
Et nvidia vanta grafik kort med 32 mb ram
256 mb ram pc133
100mbit netkort og et live 1024 lydkort

Alt i maskinen er kompatibelt med win2k.

Efter jeg har sat mit agp grafikort til at køre med agp support fryser maskine både i spil og programmere, enda i exploeren.

Jeg kører med den nyeste via driver den nyeste nvidia detonator og SP2.

NETROM...
Avatar billede euroman28 Nybegynder
09. august 2001 - 02:10 #1
disable agp-support.
Avatar billede net-rom Nybegynder
09. august 2001 - 02:14 #2
Så kan man ligesom ikke starte et spil...
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. august 2001 - 06:50 #3
Har du reinstallateret driverne, efter du har aktiveret AGP support?
Avatar billede deadlock Nybegynder
09. august 2001 - 07:42 #4
og med AMD processorer og nvidia grafikkort er der også en patch, som man kan køre.

Over and out Deadlock
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 09:32 #5
Har du et punkt i bios der har med ram at gøre, prøv at se på parametrene, især en med CAS Latency, står der 2 sæt den til 3. Den er tit årsag til at rammen fungerer dårligt!
Avatar billede net-rom Nybegynder
09. august 2001 - 14:28 #6
nej desværre ikke...
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 14:34 #7
Hvor stor er din Power Suply Unit (PSU)?
Den må gerne være på 300Watt!
Avatar billede net-rom Nybegynder
09. august 2001 - 14:48 #8
den er på 250 har checket det da jeg ikke engang kører med geforce men med vanta kort
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 14:52 #9
Vær alligevel opmærksom på problemet!
Avatar billede net-rom Nybegynder
09. august 2001 - 14:54 #10
Psu\'en skal skiftes på et tidspunkt jeg skal nemlig have 5 Hd\'er i og det kræver jo lidt...
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 14:56 #11
Jeg synes der er for mange ting der får den til at fryse og der skal normalt meget til at win2k går i stå.
Har du mulighed for at låne en PSU på 300Watt var det nok værd at overveje!
Det der slår mig mest er at du jo har været så forudseende at alt dit grej er win2k kompatibelt samt at dine drivere er nye og SP2 er installeret.
Avatar billede net-rom Nybegynder
09. august 2001 - 14:59 #12
Der bliver snakket om en patch er det bare:

largePageMinimum.reg
Avatar billede makse Nybegynder
09. august 2001 - 15:01 #13
Sæt \'AGP Driving Control\' til \'Manual\' og prøv så forskellige værdier i \'AGP Driving Value\'
Det kan hjælpe på stabilitets problemet.
Avatar billede net-rom Nybegynder
09. august 2001 - 15:02 #14
okay så...
Avatar billede makse Nybegynder
09. august 2001 - 15:04 #15
Ups. Det skal gøres i din bios.

Kig også på http://www.geforcefaq.com/faq.cgi#sw:drv:fw

Reg. fix kan du hente på http://www.apushardware.com/downloads/kt7/largePageMinimum.reg
Avatar billede makse Nybegynder
09. august 2001 - 15:05 #16
\'AGP Driving Value\' skal havde HEX værdier. Prøv med E7.
Avatar billede makse Nybegynder
09. august 2001 - 15:15 #17
Har du prøvet AMD\'s W2K patch?
http://www.amd.com/products/cpg/athlon-duron/amd_win2k_patch.html

Vedr. \'AGP Driving Value\' så læs ( http://www.viahardware.com/faq/kt7/faqagp.html#What does AGP driving control do and how should I set it? )
Avatar billede makse Nybegynder
09. august 2001 - 15:16 #18
Tænkte det nok. Det sidste link blev ødelagt. Kopier alt imellem paranteserne op i adresse feltet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 15:28 #19
En HD bruger ved 5Volt 1Amp. + 12Volt 1Amp.!

Vi vender lige tilbage til pointene når vi er kommet så langt, venter lige med at takke ;o)