Avatar billede styler.dk Nybegynder
09. august 2001 - 00:09 Der er 16 kommentarer og
8 løsninger

Hi! How are you?

Jeg bruger outlock som mail program.
og hverdag lige siden fra den 1 August har jeg fået en mail hvor der står...
\"Hi! How are you?

I send you this file in order to have your advice

See you later. Thanks\"
er det en virus..
eller er det bare nogle som laver gas,
Det skal lige siges at det ikke kommer fra den samme afsender.
jeg har fået den af...

Navn: Tina Jensen
e-maiL: lundevej3-325@mail.tele.dk
ja også nogle flere ...
Jeg har ikke åbnet filen.
for man kan aldrig vide....
Avatar billede styler.dk Nybegynder
09. august 2001 - 00:11 #1
Jeg fik en vedhæftet fil som hedder:
Maj 2001.doc.bat (159 KB)
Avatar billede master_nemo Nybegynder
09. august 2001 - 00:11 #2
jeg har fået det samme. slet lortet er alt jeg kan sige...

kan ikke huske med afsender men han fået noget med hi how are you?

/MN
Avatar billede dribble Nybegynder
09. august 2001 - 00:11 #3
har du kørt den igennem en virus scanner ????

men lige meget hvad...ÅBEN DEN ALDRIG...slet ikke når det er fra nogen du ikke kender.

mit bud er at det højst sandsynligt er en eller anden form for virus....måske ikke en skadelig en, men man ved aldrig.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
09. august 2001 - 00:12 #4
hvis der er 2 efternavne på filen skal man aldrig åbne den.
Avatar billede hojben Novice
09. august 2001 - 00:13 #5
Codered ring a bell ????
Avatar billede hojben Novice
09. august 2001 - 00:13 #6
den vedhæfter jo filer fra afsender...
Avatar billede master_nemo Nybegynder
09. august 2001 - 00:14 #7
styler>> jeg har ogdå fået sådan en SLET DEN! :o)

/MN
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 00:14 #8
Det er en virus, jeg har fået en lignende, den røg ud pr. omgående. Jeg gad ikke en gang at undersøge den.
Har du et antivirus program, ellers få dig et!
Avatar billede friiser Nybegynder
09. august 2001 - 00:14 #9

Du modtager en e-mail med en virus der hedder SirCam...

Læs mere på : http://www.virus112.com/index.php?page=artikel&artid=246

/Friiser
Avatar billede dr.m Nybegynder
09. august 2001 - 00:15 #10
it\'s a virus called sirCam and it\'s spreading fast for the past weeks. don\'t open the attachment, you do not get infected from previewing the mail and if you DO get infected it is totally repairable.

M
Avatar billede beta Nybegynder
09. august 2001 - 00:16 #11
Filen lyder til at være lidt for skummel, .doc.bat !!! Føjda !
Avatar billede bundgaard Nybegynder
09. august 2001 - 00:20 #12
har også fået et par stykker af dem...
Avatar billede beta Nybegynder
09. august 2001 - 00:23 #13
Har i nogen idé om, hvordan jeres email er havnet hos den pågældende afsender ?
Avatar billede boxe Nybegynder
09. august 2001 - 00:24 #14
Da jeg fik den mistede jeg al min forbindelse til internettet.  Jeg måtte slette min Windows mappe fra DOS\'en, og installere om...  Det var hurtigt klaret, men irriterende selvfølgelig...

Boxe :o}
Avatar billede winjounior Nybegynder
09. august 2001 - 00:30 #15
Virussen kører som flere forskellige filer, altid med 2 extentions, f.eks. doc.bat, doc.pif for at narre brugeren...

Den kører som følgende:

*.pif (DOS-genvej)
*.bat (Batch-program)
*.lnk (Windåze genvej)
*.com (tror jeg nok - dos-prog)

tror jeg får omkring 5 -6  e-mails om dagen med den... ifølge jubii virusbasker sender den sig selv videre til folk du skriver til.. IKKE kun i outlook, men i andre programmer også - og efter et stykke tid begynder den af fucke up med dine filer.. hyggeligt :P
Avatar billede styler.dk Nybegynder
09. august 2001 - 00:30 #16
dribble  --> Du siger at jeg ikke skal slette den..
hvorfor ikke...
Jeg kender ikke afsender..
Synes i jeg skal slette den..
For jeg for ca. 5 mail med
\"Hi! How are you? \"
om dagen...
og det er ret irriterende....
og jeg kender ikke afsender..
Men jeg har fået dem alle sammen af en TDC Udbyder.....
Avatar billede styler.dk Nybegynder
09. august 2001 - 00:31 #17
okay..
Tak for hjælpen alle sammen.....
Avatar billede styler.dk Nybegynder
09. august 2001 - 00:37 #18
har også fået den fra:
Xrimatistirio
alemao500@hotmail.com
og hvem fanden er det så?
*G*
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 00:38 #19
Takker for pointene ;o)
Avatar billede styler.dk Nybegynder
09. august 2001 - 00:40 #20
retaxes  ---> var så lidt...
Avatar billede dribble Nybegynder
09. august 2001 - 00:40 #21
citat \"men lige meget hvad...ÅBEN DEN ALDRIG...slet ikke når det er fra nogen du ikke kender.\"

hmmm....forkert formulering, det jeg mente var at, man ikke skal åben en vedhæftet fil fra nogen som man ikke kender.

jeg mente ikke, at du IKKE skulle slette den, men at SLET ikke når det er fra nogen du ikke kender.

forstår du hvad jeg mener ???

men ja....delete den

;o)
Avatar billede styler.dk Nybegynder
09. august 2001 - 00:43 #22
Jaja.
Jeg åbner hellere ikke vedhæftede filer fra nogen jeg ikke kender..
Avatar billede michaelpreisler Nybegynder
09. august 2001 - 01:07 #23
Prøv da at tjekke dens indhold i en editor. Sådan bare for nysgerrighedens skyld. Det kan vel ikke skade. Det er jo bare en forklædt bat-fil og de skal eksekveres for at gøre noget :)
Avatar billede euroman28 Nybegynder
09. august 2001 - 02:07 #24
en meget dårligt forklædt batchfil..haha

Generelt sletter jeg alt hvad jeg får af mails jeg ikke kender.
Vira har jeg aldrig haft, men gud hvor jeg hader spammails, det er sgu\' næste værre.