Avatar billede Schmidter Nybegynder
26. juli 2012 - 19:29 Der er 14 kommentarer

Skærm fryser når jeg spiller spil?

Når jeg spiller et spil fryser min skærm engang imellem for 5-20 sekunder. Det er super irriterende, og jeg ved ikke hvad problemet er. Jeg var ret sikker på det var mit grafikkort, men har lige købt et nyt og installeret det, og jeg har samme problem! :(

Nogen der ved hvordan jeg kan tjekke hvad problemet er, om det er software eller hardware fejl? Kunne det evt være min strømforsyning?

Problemet sker kun når jeg spiller spil, ikke når jeg ser film, surfer på nettet eller noget som helst andet, kun ved spil. Så evtnoget med directx? jeg prøver lige at downloade sidste directx og ser om det hjælper!
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 20:01 #1
Opdater driver med www.driverupdate.net (den til venstre)

Derudover skal du lige skrive hvad for en computer du har og hvis det er selvbyg, så hvad der er i den.
Avatar billede Schmidter Nybegynder
26. juli 2012 - 20:41 #2
har lige kørt programmet slimdrivers som du sendte et link til. Noget som jeg ikke forstår er den siger jeg har 5 drivers som ikke er up to date, men det er den samme som den skriver 5x?

driveren som den skriver de 5 gange er PCI standard PCI-to-PCI bridge

Jeg har selv samlet computeren.

intel i5 760
corsair dominator 2ghz 9-9-9
corsair psu kan ikke hsuke navnet 750w? gold certified
har prøvet med gtx 560 msi twin frzr 2 edition og club3d hd 7850 2gb grafikkort.
msi p55-gd85 motherboard

da jeg samlede computeren var jeg i tvivl om jeg havde puttet nok kølepasta på cpuen, kan dette være noget som kunne være med til at skabe problemet?
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 21:15 #3
Er det bare skærmen der fryser eller er det hele computeren? Hvad gør du for at komme videre når den er frosset?

da jeg samlede computeren var jeg i tvivl om jeg havde puttet nok kølepasta på cpuen, kan dette være noget som kunne være med til at skabe problemet?
Ja, varme kunne sagtens være problemet! Brug Speccy fra Piriform til at se hvor varm din copmuter er.
Avatar billede Schmidter Nybegynder
26. juli 2012 - 21:26 #4
kan ikke huske om jeg har prøvet at minimere skærmen når den fryser. Det sker kun i spil, og efter 5-20 sekunder starter spillet hvor det er kommet til, dvs jeg sikkert er død fordi jeg har stået helt stille i noget tid.

har installeret speccy, jeg ser i øjeblikket en video på youtube.

38-39 grader cpu
37 grader motherboard
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 22:01 #5
Hmmm så har jeg ikke flere forslag, men vil skyde på en hardwarefejl.
Avatar billede Schmidter Nybegynder
26. juli 2012 - 22:22 #6
ok. men tak fordi du forsøgte at hjælpe! :)
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 22:36 #7
Evt. gå din samling af pc'en igennem. Jeg har aldrig selv samlet en pc, men er du sikker på du har samlet den rigtigt?
Avatar billede Schmidter Nybegynder
26. juli 2012 - 22:46 #8
hvis den ikke var samlet rigtigt burde den da ikke virke?

skal bestemte hardware være tilsluttet bestemte steder på strømforsyningen eller skal der bare bruges de rette kabler?

det er den 3 pc jeg har samlet, der har ikke været problemer med de to andre. De to andre brugte dog stock køler, den her var første gang jeg brugte anden køler.
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 22:52 #9
Jeg må melde pas her. Kan simpelthen ikke svare på dine spørgsmål.

Held og lykke med problemet :-)
Avatar billede Schmidter Nybegynder
26. juli 2012 - 23:11 #10
mange tak... :) ellers må jeg simpelthen skille det hele ad og skifte hver enkelt del ud en af gangen, spille nogle timer indtil jeg finder problemet. Dog en langsommelig process og så skal jeg også lige finde hardware jeg kan udskifte med!
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 23:47 #11
Ja, jeg ved heller ikke om hardwaren passer sammen. Det kunne jo også være en mulighed at den IKKE gør det.

Men vent et par dage. Måske er der flere der skriver her. Ellers opret en ny tråd om nogle dage.
Avatar billede Schmidter Nybegynder
27. juli 2012 - 00:14 #12
jeg ved at hardwaren passer sammen således at tingene virker sammen, rigtig socket model til cpu osv. Og rammene virker til motherboardet, og der er nok power i strømforsyningen, så meget ved jeg. :)
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2012 - 07:29 #13
test den ovenpå windows hvis den kan klare det med denne her

http://www.passmark.com/products/bit.htm

ellers henter du ultimate boot cd

http://www.ultimatebootcd.com/

prøv først med denne her

Diagnostic

Bst5 5.1.4
Bart's Stuff test. Small Win32 application for long time heavily stress testing storage devices. Supports testing at file and device levels.
Avatar billede Schmidter Nybegynder
27. juli 2012 - 15:38 #14
tak for beskeden. du skrev ikke om jeg skulle hente pro eller standard, så jeg prøver bare standard edition.