Avatar billede meyer Nybegynder
26. juli 2012 - 09:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

F. eks. 1400px bred div centreret i browser selvom den er for bred til skærmopløsningen?

Hejsa.
Er det muligt at have et layout i f. eks. 1400 px, lave container div'en i 1400px og centrere den så den stadig er centreret hvis brugeren f. eks. kun kører 1024 i browseren?
Avatar billede Denarn Nybegynder
26. juli 2012 - 10:54 #1
Det er vel muligt ja. Enten vil du ikke kunne se forskel, ellers ville du få en scrollbar i bunden, det ville ihvertfald være mit bud :-)

- Til gengæld, forstår jeg ikke hvorfor du dog vil lave den så stor?
Avatar billede meyer Nybegynder
26. juli 2012 - 11:23 #2
Det er fordi jeg har fået et layout fra grafikeren hvor footeren er bredere ind resten - så er nødt til at lave den bredere.

Hvordan kan jeg lave det - kan du smide et eksempel?
Avatar billede meyer Nybegynder
26. juli 2012 - 11:24 #3
scrollbaren i bunden kan jeg fjerne med denne:

overflow-x: hidden;
Avatar billede Denarn Nybegynder
26. juli 2012 - 12:10 #4
Skal footeren gå helt ud i kanterne, men resten af siden i "normal" størrelse?
Avatar billede meyer Nybegynder
26. juli 2012 - 12:13 #5
Det var nu rimeligt simpelt ;) Slettede bare Width i div'en - så gør den det den skal :) Man kigger sig bare blind på det når man sidder og roder med det :D
Avatar billede meyer Nybegynder
06. september 2012 - 07:11 #6
lukket