Avatar billede webnord Praktikant
25. juli 2012 - 23:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Leder efter en smart måde

Hej NG

Sidder og pusler med et skoleskema, men det indeholder mange
ca. 1600 fields når det er fuldt udbygget.
Når det så skal sendes til db skal jeg bruge 1600 _$Post - hmm der må være en smartere måde. men hvordan.

Snip
$underviser=$_POST['underviser'];
$fag=$_POST['fag'];
$hold=$_POST['hold'];
$lokale=$_POST['lokale'];
$startdato=$_POST['startdato'];
$slutdato=$_POST['slutdato'];
$ugedag=$_POST['ugedag'];
$lektion=$_POST['lektion'];

$sql="INSERT INTO skema(underviser, fag, hold, lokale, startdato, slutdato, ugedag, lektion )VALUES('$underviser','$fag','$hold','$lokale','$startdato','$slutdato','$ugedag','$lektion')";

dette bare til en klasse i en time.

Nogen forslag?

/hp
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2012 - 23:17 #1
Jeg vil tro at du skal have nogle raekker fremfor saa mange kolonner.
Avatar billede aeroone Nybegynder
08. august 2012 - 15:51 #2
Hmm, forstår ikke helt problemet, det ser da ud til at være meget fint, hvor er de 1600 inserts henne?
Avatar billede aeroone Nybegynder
08. august 2012 - 15:56 #3
Men du kan da godt smide det ind i 1 række, fremfor kolonner, så skal du bare til at programmere dig ud af et Array istedet for. 1600 inserts tager vel ikke mere end 1-2 sek. på en sql db
Avatar billede webnord Praktikant
13. september 2012 - 01:37 #4
hmmm lukker den 1. er sender et svar får point
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2012 - 02:34 #5
1600 inserts boer tage max. 0.05 sekund.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2012 - 02:35 #6
Og et svar for raekke forslaget.