Avatar billede Dennis79 Nybegynder
25. juli 2012 - 08:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Farve en hel række på baggrund af værdi i en celle

Kære Excel specialister

Er det mon nogen, som kan hjælpe mig:

Jeg har et større regneark, hvor der flere steder er behov for at farvelægge en hel række på baggrund af værdien af en celle i samme række. I eksempel på følgende link:

https://dl.dropbox.com/u/7263069/betinget%20formatering.xlsx

...er der behov for følgende:

Hvis N7=Vundet, så skal hele rækken B7:N7 farves grøn
Hvis N7=Tabt, så skal hele rækken B7:N7 farves rød

Jeg har søgt og fulgt tidligere mailtråde på dette Forum vedr. dette, men har endnu ikke fundet løsningen.

Det ville være dejligt, hvis nogen kunne hjælpe mig med at skrive den rigtige formel i vedhæftede dokument.

Jeg anvender Excel for Mac ver. 12.0.

På forhånd tusind tak for hjælpen...

Mvh.
Dennis
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2012 - 08:54 #1
Hvad er der galt med det løsningsforslag du allerede har modtaget i et andet Excel-forum?

Hans
Avatar billede Dennis79 Nybegynder
25. juli 2012 - 09:00 #2
Ved anvendelse af betinget formatering, så kan jeg kun få farvet på celleniveau - i dette tilfælde N7.

Jeg kan ikke få hele rækken (B7:N7) farvelagt. Det er hvad der er galt.

Mvh.
Dennis
Avatar billede mireigi Novice
25. juli 2012 - 09:04 #3
Tryk på Betinget Formatering

Anvend på:
=$B$1:$N$100

Formel:
=$N1="Vundet"

Fyld farve:
Grøn

Så gør du det samme for Rød, men erstattet "Vundet" i formlen med "Tabt", og sætter kryds i "Stop hvis sand" ud for den øverste af de to regler.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2012 - 09:09 #4
Hvad med at prøve at se den fil jeg havde uploadet i det andet Excel-forum?

Hans
Avatar billede Dennis79 Nybegynder
25. juli 2012 - 09:28 #5
Hej Hans

TUSIND TAK for hjælpen! Jeg kan ikke finde den anden fil, som du snakker om, men det er også ligemeget. Det virker 100% nu og det er jeg virkelig taknemmelig for. Det kunne jeg have brugt mange timer på uden at komme til en løsning selv, så godt der er eksperter som dig :-)

Fortsat god sommer.

Mvh.
Dennis
Avatar billede ups34 Nybegynder
25. juli 2012 - 09:32 #6
Hej Dennis

Gå ind i betinget formatering
Brug kommandoen "Ny regel"
Brug kommandoen "Brug en formel til at....."

Skriv som følger

$n7="Vundet"  Formater som ønsket
$n7="Tabt"    Formater som ønsket

Husk at marker det område du ønsker formateringen i først

MVH
Ups
Avatar billede ups34 Nybegynder
25. juli 2012 - 09:33 #7
Ups
Jeg havde ikke set der var svaret