Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
24. juli 2012 - 18:05 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

windows virtual angel

Hej Eksperter

Min søn's computer har fået en virus der hedder windows virtual angel.
Jeg har kigget på nette for at få hjælp og de skrev man skulle slette en fil i mappen "appdata" og derefter slette noget i registreringsdatabase men jeg får ikke lov til at starte regedit op, den skriver at den ikke kan finde filen selvom jeg dobbelt klikker på selve filen

Jeg har prøvet at installere antivirus program men det bliver ligesom blokeret eller noget for det starter ikke op

mvh

Jess
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2012 - 18:10 #1
du skal starte maskinen i fejlsikret tilstand - så burde virus ikke være aktiv, og du kan rydde op efter den.
24. juli 2012 - 18:14 #2
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Men vi 'gætter' på M$ Windows  ;-)

---

Fejlsikker tilstand/opstart -> Systemgendannelse ...

---

PS: ...installere antivirus program ... - du har vel allerede ét aktivt sikkerhedsprogram ???
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2012 - 18:20 #3
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet i fejlsikret tilstand med netværk. - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
24. juli 2012 - 19:02 #4
Det er Windows XP
og hans virusprogram var udløbet :-)
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
24. juli 2012 - 19:17 #5
har prøvet at hente Malwarebytes Anti-Malware og installeret det i fejlsikker tilstand. men det starter ikke op
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
24. juli 2012 - 19:18 #6
det er ligesom med det nye antivirus program når jeg dobbeltklikker sker der intet :-(
24. juli 2012 - 19:18 #7
Hvad med nævnte [Systemgendannelse] ?
24. juli 2012 - 19:19 #8
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juli 2012 - 09:46 #9
den tunge vej - tag harddisken ud, og sæt den i en ekstern holder.
http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-Multi-Hard-Disk-Link
Start en anden pc med opdateret viruskontrol, og tilslut harddisken via usb - og scan disken.
Derefter kan du via stifinder fjerne evt data i app-mappen, og slukke ned. Genmonter harddisken, og den skulle være ok.
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
25. juli 2012 - 15:19 #10
har prøvet systemgendannelse, den skriver at der ikke er nogle ændninger siden. så det kan ikke bruges
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
25. juli 2012 - 15:21 #11
Det er ligesom at alle hjælpe programmer bliver blokeret.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juli 2012 - 15:22 #12
systemgendannelsen skal være tilbage til en/flere dage før virus. Der tabes ikke data - så bare gå fx 14 dage tilbage.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juli 2012 - 15:51 #13
er 'det hele' blokeret, så er der kun vejen jf #9
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2012 - 16:03 #14
Jeg ville vælge #9 først som sidst så man får det hele renset med det samme (også systemgendannelses punkter)
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
29. juli 2012 - 13:20 #15
problem løst, fik formateret harddisken og installeret xp på ny.

Tak for jeres tid

mvh

Jess Rasmussen
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2012 - 13:26 #16
velbekomme
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
29. juli 2012 - 14:33 #17
er der nogle der vil have point?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2012 - 14:37 #18
Har ikke bidraget med en løsning, så springer over