Avatar billede Vendelboe20 Nybegynder
23. juli 2012 - 16:09 Der er 6 kommentarer

Mangel op lyd

Hej

Jeg oplever til tider når jeg starter min computer op, at der ingen lyd er. Trykker man på lyd ikonnet når der afspilles musik, viser den at der skulle komme lyd ud af systemet, modsat fungere mine højtalere fint hvis jeg tager stikker ud og sætter den i min bærbar eller min telefon. Det mystiske er så at hvis jeg genstarter min computer, så er der ingen problemer, jeg vil høre om I har nogen ide om hvad problemet kunne være, mit eget gæt er en software fejl et sted, men jeg har ingen ide om hvor, eller hvordan det skal fixes.
Det skal siges at jeg køre et Windows 7, 64 bit.

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2012 - 17:20 #1
tjek listen med ting, der starter op sammen med windows - hvis der er mange, så kan du mangle plads til at lydkortet får sin tid. Prøv fx at fjerne hak i alle de små 'autoupdate'.
Start/Kør og skriv msconfig - i den er det fanebladet start.
Avatar billede brasso Forsker
23. juli 2012 - 17:41 #2
Halløjsa
Er de roverhovedet ingen lyd på maskinen?
Prøv start --> Controlpanel, kig under lyde og lydenheder. Tjek at der er registreret en lydenhed.
Prøv denne computer, højreklik, enhedshåndtering, tjek at der er tregistreret en lydenhed under "Lydenheder". det kan godt være de enkelte punkter hedder noget andet, min PC her Windows 7 på Engelsk.
Hvis du under enhedshåndtering finder lydkortet, så prøv at højre klikke på det og vælg fjern enheden. Genstart maskinen, og Windows melder så, ny enhed fundet, og installerer så driveren på ny.
Avatar billede Vendelboe20 Nybegynder
23. juli 2012 - 17:45 #3
Mange tak for tippet, jeg har tjekket, men det ser dog ud til at mange af de ting der starter op under boot, allerede er stoppet.
Avatar billede brasso Forsker
09. august 2012 - 15:52 #4
Tjahh, og hvordan gik det så med lyden????
Avatar billede Vendelboe20 Nybegynder
09. august 2012 - 16:48 #5
Jeg forsøgte at kigge efter mit lydkort under enhedshåndtering, men uden held. Jeg har dog i den sidste tid ikke haft problemer med lyd, jeg har bare skulle starte computeren med min højtalere tændt
Avatar billede brasso Forsker
09. august 2012 - 17:39 #6
Hejsa
Tak for svar. Det er da rart lige at vide, hvor sagen står. Men det er da underligt at det gør en forskel om højtalerne er tændt eller ej? !!
Lukker du tråden eller vil du lægge mere ind?