Avatar billede SPINhead99 Praktikant
19. juli 2012 - 18:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flytte filer fra Macbook til PC

Hej Eksperten

Hvordan forbinder jeg min macbook til min PC?

Jeg har en række videooptagelser på ca 45 gb som jeg vil have flyttet fra min macbook til min PC. Er der en måde hvorpå jeg kan gøre dette og samtidig undgå at skulle investere i en ekstern harddisk? Macbook og PC er tilsluttet hhv. via trådløs og med tråd til det samme netværk.

VH SPINhead99
Avatar billede salbeik Nybegynder
19. juli 2012 - 18:25 #1
1) Systemindstillinger > Deling > sæt flueben ved Arkivdeling > Indstillinger i højre side (SMB til windows)

2) Dropbox

3) USB stick

4) Brug en iPod (hvis du har sådan en ) som ekstern disk
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2012 - 14:08 #2
Du burde også kunne pille harddisken ud af Mac'en og så flytte filerne til pc'en. Dog kræver det også en adapter.

Derfor: Lån en ekstern HDD.
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
20. juli 2012 - 19:03 #3
Tak for svarene indtil videre.

salbeik: Jeg har gjort 1) men hvad nu? Jeg kan stadig ikke se macbooken på netværket fra min PC. 45 gb er for meget til at bruge 2) og 3). Jeg har ingen ipod, så 4) er en dårlig idé.

pstidsen: Jeg har haft lånt en ekstern hdd af en kammerat, men den var formateret i NFTS og kan derfor ikke læses af PC. Han er ikke meget for at formatere den som FAT32. Jeg har selv tænkt på at købe en ekstern hdd, men er det virkelig nødvendigt at bruge over 500 for at foretage en overførsel?
Avatar billede kjeldsted Novice
01. august 2012 - 17:58 #5
Du kan også benytte Mac'en som eksternt harddisk, hvis PC'en har en FireWire indgang.

Mens du booter holder du T nede, hvor Mac'en nu vil fungere som ekstern harddisk. Men som sagt. Det kræver vist nok at PC'en har FireWire (tror endnu ikke det virker via. USB)
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
03. september 2012 - 18:47 #6
Jeg brugte en ekstern harddisk.