Avatar billede dalstrup7960 Nybegynder
18. juli 2012 - 20:34 Der er 10 kommentarer

Backup/spejling

Hej jeg har roddet lidt undt omkring på google for at finde de rigitge programmer men der er ikke lykkedes mig helt.

Jeg leder efter et program som i første omgang laver en backup til min nas, og derefter ca. 1 gang i døgent laver en spejling, altså at den kun ændrer i backupen hvis jeg har lavet ændringer. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette. :)

Mvh Morten Dalstrup
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2012 - 20:40 #1
Jeg bruger det gratis program der hedder Allway Sync til at sykriónisere filer mellem n mappe på pc og en mappe på en usb pind, hvor mappen på pc er master mappen der sykroniseres efter.
Jeg er dog ikke klar over om en daglig syskronisering vil udløse at man skal betale for programmet.
Så vidt jeg hasr hørt virker det også over netværket, så du kunne jo prøve det:
http://allwaysync.com/
Der findes også en sprogpakke så det taler dansk.
Avatar billede pkbech Juniormester
18. juli 2012 - 20:49 #3
Skal du bruge backup af din NASs OS (Oprating System) eller skal du bare havde dataene?

I tilfælde af at du skal have backup af OS skal du nok lige inkluder hvilken NAS du har eller evt. styrer system på den.

Problemet er at hvis din NAS er et lukket system og den ikke har disse features bliver det en lidt lang håret ting at få den til...

- Men i tilfælde af at du bare skal havde dataene på den backuped. Kan du bruge et hvilket som helst net folder sync backup program

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-vista/How-to-keep-your-information-in-sync

http://www.techsupportalert.com/best-free-folder-synchronization-utility.htm
Avatar billede dalstrup7960 Nybegynder
18. juli 2012 - 20:49 #4
Hej tak for det hurtige svar :)

Jeg kan bare ikke helt finde ud af at vælge flere mapper på en gang til sync. er det normalt?

  Mvh Morten Dalstrup
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2012 - 20:55 #5
Du kan vælge at opsætte flere job i programmet.
Jeg har en fire fem stykker af dem.
Du kan under job tilføje flere jobs (mapper) den skal synkronisere for dig.
Jeg har 5 i min
Avatar billede dalstrup7960 Nybegynder
18. juli 2012 - 20:55 #6
Hej pkbech

Det er filerne fra min pc der skal ligges over på nassen :)
Avatar billede dalstrup7960 Nybegynder
18. juli 2012 - 20:56 #7
Det vil jeg lige prøve :)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2012 - 20:59 #8
Jeg har regnskab i et job, billeder i andet job, min dokumentermappe i tredie job, min kones dokumenter i fjerde job ,og min musiksamling i det femte job.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2012 - 21:00 #9
De store mapper (billeder og musik) kører jeg over eksterne harddiske
Avatar billede pkbech Juniormester
19. juli 2012 - 13:34 #10
Ah det giver mening du skal bruge et folder synk program

http://www.snapfiles.com/downloadfind.php?action=s&st=backup

så opretter du synk mellem de mapper du vil holde opdateret og så skulle computeren gøre resten for dig :)

Spejling er ikke nødvendig det er en meget normal backup feature.