Avatar billede starlet Nybegynder
18. juli 2012 - 13:36 Der er 2 kommentarer

Bærbar, problem med batteri eller strømforsyning

Min gamle (5 år) bærbare har længe kørt med nedslidt batteri i den forstand, at den ikke har kunne køre mere end max fem minutter før man skulle slutte strømforsyningen til, ellers lukkede den ned. Ud over det har den fungeret ok og jeg har stadig brugt den ind imellem.
Nu nægter den så at starte op, selvom den virkede for en uge siden. Jeg har eksperimenteret lidt og fundet frem til følgende mønster:

Når jeg har strømforsyningen i og trykker på startknappen, blinker batterilyset (samme som hvis den var gået i dvale og ikke kunne starte igen pga. for lidt strøm), men ellers sker der ingenting. Jeg har prøvet at lade strømforsyningen sidde i flere timer, men det ændrer ikke noget.

Når jeg bruger strømforsyningen fra min anden bærbare sker det samme.

Når jeg ikke har strømforsyningen i sker der overhovedet ingenting, når jeg trykker på startknappen, ikke engang blinklys.

Når jeg tager batteriet ud og slutter strømforsyningen til, sker der heller ikke noget, når jeg prøver at starte, ikke engang blinklys.

Er der nogen der ud fra disse oplysninger kan give en diagnose og foreslå en løsning? Nyt batteri? Ny strømforsyning (den er ellers kun et par år gammel)? Den bærebare står ikke til at redde?
Og i det sidste tilfælde, hvordan får jeg så hevet alle mine filer ud af harddisken nemmest?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. juli 2012 - 13:43 #1
Prøv dette:
Tag batteri og strømforsyning fra.
Hold startknappen nede i ca. 20 sek.
Sæt batteri i igen, og tilslut strømforsyning.
Prøv at starte maskinen.
Avatar billede starlet Nybegynder
19. juli 2012 - 20:46 #2
Jeg prøvede det, men det virkede ikke. Andre forslag?