Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
17. juli 2012 - 19:48 Der er 11 kommentarer

Temparatur på grafikkort

hej.
Jeg er en meget ivrig spiller af Diablo 3 men problemet ligger i at mit grafikkort overopheder tror jeg da jeg ikke er helt sikker på hvor højt den må gå. Mit setup er at jeg har 2 skærme sat til mit Asus Nvidia Geforce 260 gtx og når jeg spiller imens jeg har software til og køre på den anden skærm viser den helt op til 85 grader det er da for højt ikke?
Har lavet nogen screenshots så i kan se hvad jeg har og hvor dan og hvor ledes. skal siges at jeg har været ved og lave om og syntes siden på min pc skal på igen da den har stået åben noget tid også ville jeg tilføje en ekstra køler i maskinen.
Her er lidt verdier på min pc:
http://i47.tinypic.com/5cagjn.png
http://i46.tinypic.com/fmiab.png
http://i49.tinypic.com/2572cf4.png
Håber nogen har mulighed for at hjælpe mig da jeg nødig vil ødelægge min maskine.
Den ekstra fan har jeg sat i bunden af fronten af mit kabinet så den egentlig blæser ind på grafikkortet men er usikker på om strømforsygningen blæser ind eller puster luft ud.

Dotdk
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
17. juli 2012 - 20:26 #1
Jeg har et 9800gt og det bliver ~87c ( hader varme )

Og hvis dit gpu overopheder lukke windows for at prøve på at undgå skade på det så no worries so far.

http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-260/specifications
ifølge geforce kan den blive ~100c før der sker noget

ellers prøv at rengør kortede hvis det er over ca 1½år gammelt

Ny gpu ville ikke give mindre temp men mer ydeævne, for samme temp, ved godt det lyder uderligt, ellers prøv og se om du kan optimere dit air flow, ved hjælp af nye fans.

og lige et godt råd, lav flere parationer, det er surt om midste Alt, inc film og billeder hvis windows crasher.
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
17. juli 2012 - 20:43 #2
Hvordan vil du anbefale jeg gør det grafikkort rent da det sidder i stor "kasse" Hvor blæseren er i enden. altså på den mest hensigtsmæssige måde
Avatar billede pkbech Juniormester
17. juli 2012 - 21:01 #3
Højtryk luft til at blæse støv væk. Eller pust men nok lidt svært
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
17. juli 2012 - 21:09 #4
Ohh okay troede lige jeg skal til og skille den af :-D
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
17. juli 2012 - 21:17 #5
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2012 - 22:00 #6
Brug trykluft på dåse og en støvsuger til at fjerne skidtet.
Bloker blæseren når du gør det så blæseren ikke tager skade.
71 grader er ikke kritisk. Det er muligt at at geforce kan klare 100 grader før der sker noget. Men en anden ting er jo at temperaturer over 90 grader nedsætter livstiden for hardwaren.
Så en rensning et par gange om ret er en gods ide.
#5 Hvis dette gennemføres skal man 100 % afrense fladene hvor kølepasta har siddet og påføre ny kølepasta. Og det var jo det som spørger ikke ville.
En rensning med trykluft og sug kan måske også nedsætte temperatur med 5 til 10 grader, og det ville være fint.
Min stationære her køre på 60 grader på Gpu
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
18. juli 2012 - 12:00 #7
Så nu har jeg renset hele kortet. og tjekket efter kølepasta det var ikke pasta der var tilbage men sådan en hård masse der var nem og skrabe af med en kniv. Så manglede jeg noget specialværktøj som jeg har skaffet og skaffet noget ordentligt kølepasta den video der er postet her over hjalp meget. Vil sige den ligger væsentlig lavere nu end den gjorde før jeg startede men der var dælme også meget støv og så med det pasta tror måske det har gjort forskellen
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
18. juli 2012 - 12:02 #8
Og tror Diablo 3 har en påvirkning på det også da jeg starter spillet så køre den alm men så resetter jeg mine settings og den stiger 10 grader azap
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
20. juli 2012 - 09:28 #9
Hej vil gerne give de 3 der er involveret i denne post de 60 point hver som jeg har sat det til men er det muligt? eller skal det være 1? syntes alle 3 hjælper mig det de kan. og det har været hjælp det hele
Avatar billede ccc38941 Nybegynder
20. juli 2012 - 12:21 #10
Kører du D3 på max setting, hvor mange grader bliver dit 269 GTX ?

prøv og hent FURMARK og se hvad den siger dit GPU max temp er efter en 15min test
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juli 2012 - 13:23 #11
#9 Ja det er muligt, hvis du accepterer det svar jeg lægger her, og opretter et nyt spørgsmål med 120 point hvor du skriver point til ccc38941 og pkbech, og henviser til oprindelig tråd her.
Der må max uddeles 200 point pr spørgsmål.