Avatar billede dejuandk1987 Nybegynder
16. juli 2012 - 21:08 Der er 13 kommentarer

Hjælp til falck (G4S) alarm

Hej.
hhar købt en brugt G4S alarm, Ctc-922, men skal bruge en "montørkode" for at få helt adgang til hele alarm-systemet.

har googlet i flere timer uden at kunne finde det mindste, og har kontaktet Falck, samt G4S men uden held.

Håber at der er en derude som kan hjælpe :(
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
16. juli 2012 - 22:28 #1
Hvad siger falck/g4s ?
Avatar billede dejuandk1987 Nybegynder
16. juli 2012 - 22:32 #2
har først kontaktet dem i dag, så venter stadig på svar, men frygter bare at svaret bliver et klart nej...

Men kan bare ikke se hvorfor de ikke skulle udlevere koden, medmindre, de self vil have penge i kassen ved at folk har abb hos dem :(
Avatar billede hrbatman Nybegynder
17. juli 2012 - 19:58 #3
først så er falck og G4S ikke samme firma.
Og man kan ikke købe en brugt alarm af G4S.
en service kode bliver kun brugt af montøren, da
den ellers kan blive misbrugt på andre anlæg.
Avatar billede dejuandk1987 Nybegynder
17. juli 2012 - 20:05 #4
Alarmen er købt igennem dba.dk, og den er fra det gamle Falck Securitas, som i dag er delt op i G4S og Falck, da det svenske G4S opkøbte det. Derefter har Falck oprettet et nyt provat sikkerheds firma.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
17. juli 2012 - 20:28 #5
Hvis de ikke vil give dig koden så kunne du prøve og skille det ad.
Det kan være der ligesom i en computer er 2 pins du kan kortsluttet for at nulstille.
Avatar billede dejuandk1987 Nybegynder
17. juli 2012 - 20:32 #6
takker. Prøver lige
Avatar billede hrbatman Nybegynder
17. juli 2012 - 21:22 #7
hmm?
begynder at kortslutte diverse på et printplade,
lyder ikke godt.
Avatar billede foodear Praktikant
21. juli 2012 - 13:10 #8
jeg har i et tiligere job ofte set at montør koden enten er de 4 sidste cifte i alarmfirmaets/installatørens telefonnummer og også i nogle tilfælde 5678 .....
Avatar billede hrbatman Nybegynder
21. juli 2012 - 18:04 #9
Det vil aldrig et stor firma som Falck eller G4S gøre. :-)
Avatar billede dejuandk1987 Nybegynder
23. juli 2012 - 11:08 #10
Tja så skal jeg bare have fat i en montørs nummer, og tjekke om det er den rigtige kode. 5678 passede desværre ikke :(
Avatar billede foodear Praktikant
23. juli 2012 - 11:29 #11
Tænk lige over at der ifølge vejledningen max kan indtastet forkert kode 17 gange hvorefter den blokerer totalt og skal have ny eeprom ...

Iøvrigt læste jeg også samme sted at montørkoden er på 6 cifre ..
Avatar billede dejuandk1987 Nybegynder
26. juli 2012 - 22:09 #12
Det da irriterende at de ikke vil udlevere den kode :(
Men har du nogle foreslag til hvad koden evt kunne være?.
Du får ekstra point for det.
Avatar billede foodear Praktikant
27. juli 2012 - 09:34 #13
du må have fat i en eeprom brænder og så ud med chippen og se efter om du kan finde koden via en terminal, det må være mit bedste bud for nuværende. Der lå vel ikke en gammel forholdsordre (alarmmontørens liste over installationen) inde i alarmboksen da du fik den ?