Avatar billede PerKorsgaard Nybegynder
15. juli 2012 - 02:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Data fra Net til Excel

Hej,

Er det muligt at hente nogle kurser fra en "aktie" side på nettet til et excel ark - således at excel arket selv opdatere sig dagligt?

jeg gerne vil gerne følge nogle aktier i en kort tidsperiode på dagen, men ville gerne om det kan lade sig gøre at få excel arket til selv at hente tallene fra en internet side??

mvh Per
Avatar billede store-morten Ekspert
15. juli 2012 - 12:08 #1
Excel 2010
Kik under fanen "Data" --> "Fra internettet"
Avatar billede trini Nybegynder
15. juli 2012 - 12:42 #2
Avatar billede PerKorsgaard Nybegynder
15. juli 2012 - 21:28 #3
Store Morten tak for dit svar, din løsning kunne bruges delvist. Jeg havde selv fundet ud af jeg kunne hente dataen på denne måde.
Når jeg gør det som du siger henter jeg hele tabeller men jeg skal for kun buge et tal fra en graf og ikke hele tabellen.

Samtidig vil jeg gerne om jeg kan får excel til at hente det ene tabel tal hver dag automatisk?

Per
Avatar billede store-morten Ekspert
16. juli 2012 - 01:04 #4
Kan du ikke lægge "Tabbellerne" på et seperat ark, og omdøbe Arket til Tabel og hente den ene celle derfra, med =Tabel!A75

Og lægge denne kode på Denne_projektmappe:

Private Sub Workbook_Open()
ActiveWorkbook.RefreshAll
End Sub

Så opdatere den ved åbning.
Avatar billede PerKorsgaard Nybegynder
16. juli 2012 - 22:05 #5
Morten en sidste ting inden pointtildelingen. hvordan får jeg lagt den kode på projektmappen?

På forhånd tak.

Per
Avatar billede store-morten Ekspert
16. juli 2012 - 22:26 #6
Kopier koden.
I Excel
Tryk alt+F11
Dobbelt klik på det Ark makroen skal virke på.
(I dette tilfælde "Denne_projektmappe" på engelsk "ThisWorkbook")
Tryk ctrl+v og luk på det røde kryds.

Alternativ:
Fanen "Data" --> "Forbindelser" --> tryk på "Opdater alle"

Eller ctrl+alt+F5

Eller læg koden ActiveWorkbook.RefreshAll på en knap
Avatar billede hbei Nybegynder
31. juli 2012 - 20:15 #7
Jeg har et problem der høre lidt under dette punkt, det er at jeg gerne vil bruge de tal jeg henter og gange med det antal aktier jeg har, så kan jeg se værdien her og nu, men når jeg ganger cellen med aktie kursen for jeg en fejl meddeles, som om der er fejl i formlen.  Det er vidst noget med tekst og tal, men er ikke sikker, men kan ikke selv løse problemet, er der en med de vise sten.

mvh
hbei