Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. juli 2012 - 23:45 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

email uden spam

Det er snart ligemeget hvor man opretter en mail... jubii,yahoo,sol, alle steder er der reklamer.. findes der en reklame og spam fri mail? Nej gmail er ikke en mulighed.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. juli 2012 - 00:28 #2
Og har du testet disse mails selv og taler af erfaring?
Avatar billede tiger_dk Mester
15. juli 2012 - 00:47 #3
Nej, jeg har ikke testet dem og taler ikke af erfaring... det var en hurtig google søgning der viste dem !
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. juli 2012 - 00:48 #4
Problemet er, at hver gang man sender en mail med Jubii eller Solmail så kommer der en reklame frem nederst i mailen hvor der står noget i stil med "INTRODUKTIONSPRIS: 250 visitkort, 50 kr. -" hvilket er grænseoverskridende.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
15. juli 2012 - 00:54 #5
Har du ikke email hos din internet udbyder ?
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2012 - 01:13 #6
En løsning kan være Neomailbox. Udover deres sikkerhedsmæssige tiltag, så tilbyder de et uendeligt antal mail alias'er. Dvs. hvis din email adresse er navn@neomailbox.net, vil du modtage alle emails til alias@navn.neomailbox.net. Fidusen ved det er, at du kan tilknytte en ny email til f.eks. Eksperten, eksperten@navn.neomailbox.net. Hvis du begynder at modtage spam til denne adresse, kan du blokere den, og skrive en anden, f.eks. eksperten2@navn.neomailbox.net. Det er ikke noget, der først skal oprettes.

Personligt synes jeg, det er rigtigt brugbart, og udover det har jeg ikke modtaget en eneste spam mail i det halve år, jeg har haft en konto. Så hvis der er røget spam afsted til et af mine alias'er, har spamfiltret sorteret dem fra.

De har en fin simpel webmail med email og kontakter - ingen kalender, og selvfølgelig heller ingen reklame-bannere e.l.

Det er dog ikke gratis. Pt. ca. 245kr/år for US hosting eller ca. 300kr/år for Swiss hosting, men du kan læse mere på deres hjemmeside, http://neomailbox.net/services/secure-email.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
15. juli 2012 - 01:10 #7
Hvis du vil have en spam fri mail er det ikke kun hvor du har den henne du skal tænke på, men også hvordan du "benytter" den.

Først og fremmest vil jeg mene at den bedste måde at sikkere sig på, er ved at købe en "rigtig" mail, hvor du har mulighed for at få et godt spamfilter tilknyttet.

Den anden vigtige ting er hvorpå du omgås med din email.
Rigtig mange "robotter" søger nette igennem efter email adresser, dvs hver gang du nævner din adresse, er der chance for at den bliver opsnappet af robotterne/crawlerne der søger siderne rundt.
Dette er ikke nødvendigvis fordi du selv skriver den, men kan være pga du registere dig på nogle sider, hvor man så har mulighed for at se din profil, med angivelsen af email.

En 3 ting der os kan resultere i at du får spam, er hvis nogle du har skrevet med, eller nogle der har dig "gemt" i deres system, får malware der opsnapper emails, så vil din adresse også have mulighed for at få til sendt mere spam.

Men igen et godt spamfilter til tage en del af disse spam mails.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2012 - 01:17 #8
Hvis I også har problemer med linket, så er adressen www.neomailbox.net. Vælg 'Secure Email' for at læse mere.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. juli 2012 - 01:25 #9
#6 Det er korrekt. Derfor registrere jeg mig aldrig på hjemmesider som jeg ikke kender med min mail adresse. Jeg bruger 10-minute mail, som er engangsmail som selvdestruere bagefter du har brugt den. Derved forbliver min private email privat. Jeg ligger den heller ikke ud offentligt. Så jeg modtager aldrig spam.

Det som der er problemet det er at mange mails er fyldt med reklamer, og når man skriver en ny mail kommer der reklamer/spam frem nederst i den mail man har sendt afsted. Det er der problemet ligger.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. juli 2012 - 01:27 #10
Ahh det kniber med formuleringen for mig lige pt... Det som jeg mener er at der er reklamer (banners) ude i siderne på solmail, jubiimail, osv. De kan dog delvist fjernes med adblock. Men når man sender en mail afsted kommer der en reklame for et produkt, en virksomhed eller en hjemmeside frem i bunden af den mail som man har sendt - det er den slags spam som er problemet.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. juli 2012 - 01:29 #11
#7 det kan da vel ikke være rigtigt at man skal betale så mange penge om året for at have en reklame-fri mail...?
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2012 - 10:59 #12
Det er i hvert fald én mulighed at betale sig fra det. Alle de gratis email-tjenester, der findes, skal have pengene ind på en eller anden måde, og det er jo som regel fra reklamer.
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
15. juli 2012 - 14:52 #13
Hvorfor ikke G-mail ?
Den er spam-fri.?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. juli 2012 - 17:20 #14
Sådan var det da ikke for 5-10 år siden... da brugte jeg solmail og der var aldrig noget spam...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. juli 2012 - 17:47 #15
#8 Den mail koster 40 dollars om året... det er fuldstændigt sindsygt... det skal helst være gratis...
Avatar billede vejmand Juniormester
15. juli 2012 - 18:21 #16
Hmmm, du vil ikke betale for at undgå reklamer, og den der er uden reklamer (G-mail) vil du ikke bruge.....
Så er det jo lidt svært....
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. juli 2012 - 18:56 #17
#16 Der må da findes nogle ganske normale mail adresser uden reklamer?

Jeg brugte da solmail og jubiimail for nogle år siden og det har altid virket fint... men nu er det begyndt at klistre reklamer fast .... sikke noget rod!
Avatar billede vejmand Juniormester
15. juli 2012 - 19:04 #18
#17 ja, det gør der jo også (G-mail) men den har du jo af en eller anden grund fravalgt.....og så de e-mail adresser man får hos sin udbyder.....
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. juli 2012 - 19:32 #19
Læs nu spørgsmålet.. der må da findes nogle gratis e-mail adresser uden reklamer og spam udover g-mail... jeg nægter simpelthen at tro at g-mail er den eneste gratis mailadresse uden reklamer og spam.
16. juli 2012 - 01:06 #20
... Jeg har også erfaret at

http://mail.google.com/?hl=da
http://da.wikipedia.org/wiki/Gmail

Er den bedste ...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. juli 2012 - 04:33 #21
Tja jubiimail og solmail er fyldt med reklamer og der er ingenting man kan gøre ved det...

Gmail der bliver man tilknyttet en google konti som jeg ikke ønsker. Livemail er også fyldt med reklamer..
20. juli 2012 - 09:42 #22
...google konti som jeg ikke ønsker... ???
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. juli 2012 - 11:15 #23
Når du går ind på Google.com bliver du tilknyttet en konti på Google, en konti på Youtube, picasa fotoalbums, telefonsamtaler, alt muligt ligegyldigt som jeg ikke vil have.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. juli 2012 - 03:05 #24
Så det lykkedes ikke at finde en gratis mail uden reklamer/spam? (udover gmail).
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. juli 2012 - 07:31 #25
Lukkes...