Avatar billede filmeditor Praktikant
14. juli 2012 - 09:54 Der er 4 kommentarer

Seriøst problem, HJÆLP

Hej folkens.

Jeg er nu begyndt og opleve problemer med min pc, som har et par år på bagen.

Den er begyndt på og skrive CMOS fejl når den starter op, hvor man kan vælge at den skal køre som den gjorde sidst det var godt. Men det er ikke kun CMOS fejl, som laver ged i det. Af og til når jeg tænder computeren, så starter min monitor også op som normalt som den skal, men et par sekunder inde i start-op processen så slukker min skærm og jeg kan ikke tænde den som normalt på power knappen. Jeg bliver derefter nødt til at slukke computeren på den hårde måde, tage strømstikket ud af skærmen og vente et par minutter til jeg sætter stikket i og kan se at skærmen tænder igen, og så håbe på at den starter ordentligt op.

Angående CMOS fejlen så tror jeg det er batteriet på bundkortet der skal skiftes, men resten synes jeg er underligt. Det er selvfølgelig en computer med et par år på bagen, og jeg har ikke garanti på den, da jeg selv har samlet den i sin tid.

Her er mine specs.
Processor: Intel Core 2 Duo E8400, 3000 MHz
Bundkort: Gigabyte P35-DS3R
Ram: 8GB Kongston DDR2-800 SDRAM
Grafikkort: ATI Radeon HD 4870X2
Operativsystem: Windows 7, 64bit.

Jeg har også prøvet at opdatere bios, og jeg troede derefter at det havde rettet fejlen da der ikke dukkede nogle op et par gange efter der, men så kom de tilbage.

Er min computer besat af en poltergejst, er det på tide at få en ny computer (i disse økonomiske tider) eller hvad kan der være galt?
Avatar billede filmeditor Praktikant
14. juli 2012 - 09:56 #1
Rettelse: Kingston og ikke Kongston :)
14. juli 2012 - 10:14 #2
Det med CMOS batteriet kan vi godt blive enige om ...
Avatar billede Nfoged Nybegynder
14. juli 2012 - 12:44 #3
Lyder LIDT som der godt kunne være en fejl på noget hardware. Ikke noget du må hænge mig op på, men ville skifte CMOS batteriet først også ellers lidt let fejl finding på ram, grafik kort und so weiter.

Evt kig i evnt log efter fejl :)
Avatar billede filmeditor Praktikant
14. juli 2012 - 15:48 #4
Takker, jeg vil se hvad jeg kan finde ud af.