Avatar billede TheMortenKjaer Nybegynder
13. juli 2012 - 19:06 Der er 2 kommentarer

At overføre data fra indkøbskurv på hjemmeside1.dk til indkøbskurv på hjemmeside2.dk?

Hej!
Jeg har søgt på nettet, men ikke fundet noget svar, så jeg spørger lige eksperterne her ;)
Hvis jeg har en hjemmeside, hvor en kunde smider nogle ting i indkøbskurven, er det så muligt at overføre dataene/produkterne fra indkøbskurven til indkøbskurven på en anden side, hvis man bliver dirigeret videre til en anden hjemmeside? Naturligvis med den anden hjemmesides accept.

Altså for at skære det ud i pap:
Kunden er på hjemmeside.dk, hvor han vælger 3 varer; fisk, hare og blyant til indkøbskurven.
Kunden bliver fra hjemmeside.dk dirigeret videre til webshop.dk, hvor de 3 varer; fisk, hare og blyant automatisk er blevet tilføjet til indkøbskurven på webshop.dk.

Jeg går ud fra der skal kodes noget på begge hjemmesider, eller hvordan gøres det nemmest? Findes der evt. et script man kan downloade?

Mvh
Morten
Avatar billede wjens Guru
14. juli 2012 - 10:30 #1
Du kan vel bare at overføre data i den url, som også sender din kunde videre fra hjemmeside.dk til webshop.dk. På samme måde som f.eks. Google reklamerne her på Experten - url'en giver modtager-siden info om hvorfor kaldet kommer. Modtageren skal naturligvis kodes til at fortolke url-parameteren.

Alternativt kan du Google efter metoder til at overføre session variable. F.eks. hvis du skal overføre login/password/betaling e.lign.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
13. august 2012 - 14:41 #2
Jeg ville gøre det med dataen i url, bare husk at sikre at der ikke kan laves sql injection i forhold til databasen.