Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
13. juli 2012 - 16:41 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Min nye computer er blevet langsom... VIGTIGT

Hej.
Jeg har for ca. 3 måneder siden købt en Acer Aspire Timeline Ultra m3. Den har kørt godt, men har dog haft et par problemer:

Harddisken knurre lidt. (Ikke så slemt. Kun en gang imellem)
Den bliver varm når jeg spiller Minecraft, men ikke når jeg spiller Counter Strike Source. (Det blev lidt bedre efter, at der kom en BIOS-opdatering.
De to øverste problemer er ikke ret slemme, så jeg tænkte at jeg nok godt kunne leve med det.
Men nu er den blevet langsom, og der er 25 gb som jeg ikke umiddelbart kan finde på min hd.
Nogen der har nogle forslag? Kan jeg måske smide en log op eller noget? Ellers overvejer jeg at gendanne den til fabriks-standard?
13. juli 2012 - 16:53 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Er den 'født' med OS / Styresystem ?
Evt. incl. et "gratis" (=30 dages gratis) sikkerhedsprogram - og så har du 'bare' instaleret et andet Sikkerhedsprogram mere eller mindre parralelt med det "gratis" ???

(Er oplevet MANGE gange...)
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
13. juli 2012 - 16:59 #2
Den er født med win7
Den var incl. tre måneders gratis Macafee sikkerhed. Har Fået nyt program (norman), og har slettet Macafee.
har 6 gb ram.
500 gb hdd
nvida geforce 640m med 1 gb dedikeret ram.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
13. juli 2012 - 17:26 #3
Prøv og find ud af, om der er et eller flere programmer, som belaster din PC. Du kan downloade programmet Procexp32.exe eller Procexp64. Sansynligvis 64 med sådan en ny maskine.
13. juli 2012 - 18:06 #4
Enig med #3 ...
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
13. juli 2012 - 19:01 #5
Det prøver jeg.
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
13. juli 2012 - 19:50 #6
Har du et link til Procexp64.exe ?
13. juli 2012 - 20:04 #7
Ellers ->

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista/WIN7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede jensenjs Juniormester
13. juli 2012 - 20:12 #8
Denne recovery video fra Acer kan måske bruges.
http://www.youtube.com/watch?v=pmVT0Z9r6_Q
Jeg har ikke selv en Acer men prøv om det er muligt
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
13. juli 2012 - 20:21 #9
Her kommer loggen
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
13. juli 2012 - 20:21 #10
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:20:44, on 13-07-2012
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3505 SP1)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16447)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Users\Rasmus\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\Acer\Acer VCM\AcerVCM.exe
C:\Program Files (x86)\EgisTec MyWinLockerSuite\x86\SuiteTray.exe
C:\Program Files (x86)\NTI\Acer Backup Manager\BackupManagerTray.exe
C:\Program Files (x86)\Launch Manager\LManager.exe
C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\Zlh.exe
C:\Program Files (x86)\CyberLink\MediaEspresso\DeviceDetector\DeviceDetector.exe
C:\Program Files\Norman\Nvc\Bin\cclaw.exe
C:\Users\Rasmus\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\saui.exe
C:\Users\Rasmus\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Windows\SysWOW64\rundll32.exe
C:\Users\Rasmus\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
X:\Hijackthis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://acer.msn.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://acer.msn.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://acer.msn.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://acer.msn.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: McAfee SiteAdvisor Toolbar - {0EBBBE48-BAD4-4B4C-8E5A-516ABECAE064} - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Oracle\JavaFX 2.1 Runtime\bin\ssv.dll
O2 - BHO: IESpeakDoc - {8D10F6C4-0E01-4BD4-8601-11AC1FDF8126} - C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\IEPlugIn.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: McAfee SiteAdvisor BHO - {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O2 - BHO: Bing Bar Helper - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - "C:\Program Files (x86)\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Oracle\JavaFX 2.1 Runtime\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor Toolbar - {0EBBBE48-BAD4-4B4C-8E5A-516ABECAE064} - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O3 - Toolbar: Bing Bar - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - "C:\Program Files (x86)\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [SuiteTray] "C:\Program Files (x86)\EgisTec MyWinLockerSuite\x86\SuiteTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Online Backup] C:\Program Files (x86)\Symantec\Norton Online Backup\NOBuClient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BackupManagerTray] "C:\Program Files (x86)\NTI\Acer Backup Manager\BackupManagerTray.exe" -h -k
O4 - HKLM\..\Run: [Dolby Home Theater v4] "C:\Dolby PCEE4\pcee4.exe" -autostart
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\Program Files (x86)\Launch Manager\LManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [USB3MON] "C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] "C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Rasmus\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [Facebook Update] "C:\Users\Rasmus\AppData\Local\Facebook\Update\FacebookUpdate.exe" /c /nocrashserver
O4 - HKCU\..\Run: [8914D0317BA81535D5F0C8FE1FB400ECA9BEFFFF._service_run] "C:\Users\Rasmus\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --type=service
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [IsMyWinLockerReboot] msiexec.exe /qn /x{voidguid} (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [IsMyWinLockerReboot] msiexec.exe /qn /x{voidguid} (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Acer VCM.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: (no name) - {7815BE26-237D-41A8-A98F-F7BD75F71086} - C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\IEPlugIn.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Send by Bluetooth to - {7815BE26-237D-41A8-A98F-F7BD75F71086} - C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\IEPlugIn.dll
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\Resource.dll,-101 - {A95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - res://C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\EvernoteIE.dll/204 (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\Resource.dll,-101 - {A95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - res://C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\EvernoteIE.dll/204 (file missing)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O13 - Gopher Prefix:
O18 - Protocol: dssrequest - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O18 - Protocol: sacore - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\Windows\SysWOW64\nvinit.dll
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AtherosSvc - Atheros Commnucations - C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\adminservice.exe
O23 - Service: Intel(R) Content Protection HECI Service (cphs) - Intel Corporation - C:\Windows\SysWow64\IntelCpHeciSvc.exe
O23 - Service: DCDhcpService - Atheros Communication Inc. - C:\Program Files (x86)\Acer\WDAgent\DCDhcpService.exe
O23 - Service: Dritek WMI Service (DsiWMIService) - Dritek System Inc. - C:\Program Files (x86)\Launch Manager\dsiwmis.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: EgisTec Ticket Service - Egis Technology Inc.  - C:\Program Files (x86)\Common Files\EgisTec\Services\EgisTicketService.exe
O23 - Service: Norman eLogger Service (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\elogsvc.exe
O23 - Service: ePower Service (ePowerSvc) - Acer Incorporated - C:\Program Files\Acer\Acer ePower Management\ePowerSvc.exe
O23 - Service: ExpressCache - Diskeeper Corporation - C:\Program Files\Diskeeper Corporation\ExpressCache\ExpressCache.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Sleep memory optimizer (FFSOpzSvc) - Acer Incorporated - C:\Program Files\Sleep Memory Optimizer\FFSService.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: GamesAppService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files (x86)\WildTangent Games\App\GamesAppService.exe
O23 - Service: GREGService - Acer Incorporated - C:\Program Files (x86)\Acer\Registration\GREGsvc.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Intel(R) Rapid Storage Technology (IAStorDataMgrSvc) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorDataMgrSvc.exe
O23 - Service: IconMan_R - Realsil Microelectronics Inc. - C:\Program Files (x86)\Realtek\Realtek PCIE Card Reader\RIconMan.exe
O23 - Service: Intel(R) Capability Licensing Service Interface - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\iCLS Client\HeciServer.exe
O23 - Service: Intel(R) Rapid Start Technology Service (irstrtsv) - Intel Corporation - C:\Windows\SysWOW64\irstrtsv.exe
O23 - Service: Intel(R) Dynamic Application Loader Host Interface Service (jhi_service) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\DAL\jhi_service.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Live Updater Service - Acer Incorporated - C:\Program Files\Acer\Acer Updater\UpdaterService.exe
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: McAfee SiteAdvisor Service - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\McSACore.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Norman Hash Server (NHS) - Unknown owner - C:\Program Files\Norman\Nvc\bin\nhs.exe
O23 - Service: Norman Network Filtering service (NNFSVC) - Norman ASA - C:\Program Files\Norman\Ngs\Bin\Nnf.exe
O23 - Service: Norton Online Backup (NOBU) - Symantec Corporation - C:\Program Files (x86)\Symantec\Norton Online Backup\NOBuAgent.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Scanner Engine Service (nsesvc) - Norman ASA - C:\Program Files\Norman\Nse\Bin\NSESVC.EXE
O23 - Service: NTI IScheduleSvc - NTI Corporation - C:\Program Files (x86)\NTI\Acer Backup Manager\IScheduleSvc.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Program Files\Norman\Nvc\Bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Resource Provider (NVOY) - Norman ASA - C:\Program Files\Norman\npm\bin\nvoy.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Update Service Daemon (nvUpdatusService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NVIDIA Update Core\daemonu.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: Raw Socket Service (RS_Service) - Acer Incorporated - C:\Program Files (x86)\Acer\Acer VCM\RS_Service.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Norman Scheduler Service (Scheduler) - Norman ASA - C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files (x86)\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: Intel(R) Turbo Boost Technology Monitor 2.5 (TurboBoost) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\TurboBoost\TurboBoost.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)
O23 - Service: ZAtheros Wlan Agent - Atheros - C:\Program Files (x86)\Atheros\Ath_WlanAgent.exe

--
End of file - 15598 bytes
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
13. juli 2012 - 20:29 #11
Den skrev at den blev nægtet adgang til min hosts fil. Jeg har selv fundet den, så her er den :

# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # source server
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x client host

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
#    127.0.0.1      localhost
#    ::1            localhost
Avatar billede jensenjs Juniormester
13. juli 2012 - 20:29 #12
Jeg kan se at McAfee stadig har nogle rester tilbage, det efterlader altid noget, selv om jeg tidligere har været glad for McAfee er jeg træt af det.
Jeg ved ikke hvor meget der er tilbage, men det slås med Norman så får du ressource problemer.

Så der må du ty til CClean for at rydde op i de rester der måtte være tilbage
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
13. juli 2012 - 20:39 #13
Vil prøve CClean, når I har tjekket loggen.

Jeg efterlade Mcafee Side advisor. Kan det være dens skyld ?
Avatar billede jensenjs Juniormester
13. juli 2012 - 20:41 #14
Det burde det ikke
Har du prøvet om du har mulighed for reetablering som i videoen jeg viste i #8
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
13. juli 2012 - 20:50 #15
Har mulighed for reetablering
13. juli 2012 - 20:56 #16
Ref #11: Det var fordi du glemte ->
Mht.: Vista/WIN7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

---

Generel oprydning - efter min mening ->

Afinstall:

* McAfee SiteAdvisor Toolbar
* Bing Bar
* [Norton Online Backup]  (Eller bruger du dette program meget?)
* [Google Update]
* Google Update Tjeneste
* [Facebook Update] ?

* GamesAppService - WildTangent

---

...og der er 25 gb ... - det er sansynligvis SYSTEMGENDANNELSESPUNKTER ...

---
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
13. juli 2012 - 21:09 #17
Kan man evt. fjerne de systemgendannelsespunkter.
Jeg synes at 25 gb er lige i overkanten ?
13. juli 2012 - 21:19 #18
Ref #17 - har ingen betydning i dit tilfælde ...
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
13. juli 2012 - 21:44 #20
Har nu brugt CClean. Nu står der at jeg har 379 gb yilbage af 445 gb  på mit c-drev. 445 gb - 379 gb er 66 gb brugte gb. Men når jeg tjekker hvor meget mapperne i c-drevet fylder fylder de 49 gb. 66-49 er 17 gb. Hvorfor ?
13. juli 2012 - 22:32 #21
Har du aktiveret visning af [Skjulte] + [Systemfiler] ?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
13. juli 2012 - 23:35 #22
Jeg har Procexp64. Hvis du ikke kan finde programmet, skal du blot opgive din mailadresse, så sender jeg programmet.
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
14. juli 2012 - 13:43 #23
Ref #21
Det havde jeg glemt. Nu passer det

Ref #22
Jeg tror ikke, at det er noget program der belaster min pc. Når jeg går ind på job listen når den er langsom, er cpu-forbruget kun 15% og hukommelses-forbruget kun 10%.
____________________________________________________________________

Fandt I ikke noget skidt i loggen ?
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
14. juli 2012 - 18:49 #24
Jeg prøver lige at scanne min computer fuldstændigt for virus, malware o.s.v., og så vender jeg tilbage med resultatet.
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
14. juli 2012 - 21:48 #25
Fandt intet vira.

Har I nogle forslag ?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
14. juli 2012 - 22:12 #26
Rasmus123 - har du prøvet det jeg kalder en 'rundtur' d.v.s. man...
...HØJRE klikker på drive C.
...Vælger "Egenskaber".
...I Egenskaber vælger du fanen "Funktioner".
...I "Funktioner" vælges "Status for fejlsøgning" klikker du på knappen [Undersøg nu...].
...I skiltet "Kontroller disk Lokaldisk (C:)" markerer du begge felter og klikker derefter på mappen [Start].
Nu kommer der et skilt med en Ja/Nej forespørgsel. Her skal du klikke på [Ja].

Genstart nu PCen. Den vil komme til at se underlig ud. Bl.a. tæller den ned fra 10 inden den går rigtigt i gang.
Lad den bare passe sig selv, den klarer det hele selv.
NB! Det kan godt vare op til en time indtil programmet er færdigt. Du må IKKE standse processen, når den først er gået rigtigt i gang.
Når processen er færdig kommer skrivebordet tilbage.

VIGTIGT !!!! Husk at sætte 220 volt til, da programmet også piller i styresystemet.
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
14. juli 2012 - 22:47 #27
Ref #26

Tjekker den så efter eventuelle fejl og mangler i systemfilerne ?
og får man en log bagefter ?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
14. juli 2012 - 22:58 #28
Ingen logfile. Der er ikke andet at gøre end prøve om det hjalp.

NB! Hvis din PC senere ikke virker som den skal, kan du altid prøve denne procedure først.
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
14. juli 2012 - 23:07 #29
Jeg skal til at slukke min pc nu, men jeg prøver det imorgen.

Tak for rådet. Det vil jeg prøve fremover.

Vender tilbage imorgen.
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
15. juli 2012 - 14:41 #30
Ref #26
Jeg har nu prøvet at køre en såkaldt 'køretur'
Jeg kan ikke sige om det hjalp endnu, men jeg prøver lige at bruge computeren lidt, inden jeg udtaler mig.
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
17. juli 2012 - 18:27 #31
Det har hjulpet lidt. Men ikke fuldstændigt optimalt.
Ellers vil jeg prøve at leve med det, og eventuelt reetablere til købs-tidspunktet hvis det ikke bliver bedre.

Har I ellers nogle forslag ?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
17. juli 2012 - 18:35 #32
Rasmus - defragmenter også harddisken.
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
17. juli 2012 - 19:10 #33
Har lige analyseret min harddisk. 0% er fragmenteret.
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
19. juli 2012 - 15:36 #34
Har I flere forslag ???
Avatar billede jensenjs Juniormester
19. juli 2012 - 15:55 #35
Jeg søgte på Google med denne sætning og fik nogle links til Acer problemer, Acer Aspire Timeline Ultra m3 overheating

https://www.google.dk/search?hl=da&safe=off&client=firefox-a&hs=YfX&rls=org.mozilla:da:official&q=Acer%20Aspire%20Timeline%20Ultra%20m3%20overheating&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1252&bih=624&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw&ei=thAIUMPpKozCtAa2hIHsAg

http://blog.laptopmag.com/acer-recalls-some-timeline-and-culv-notebooks

http://customercare.acer-euro.com/customercare/AcerUpdate.aspx?CID=US&LID=ENG&IType=JM31
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
19. juli 2012 - 18:20 #36
Jeg har tjekket linksne, men kan ikke umiddelbart se at de skulle indeholde noget om acer aspire timeline ultra ?
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
21. juli 2012 - 12:47 #37
Andre forslag ?
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
21. juli 2012 - 14:34 #38
Nu er den begyndt at fryse fast. Det sker bare lige pluslig, og så går der ca. 3 sek. så virker den igen.

Hcad skal jeg gøre, den er kun 3 måneder ?
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
28. juli 2012 - 14:23 #39
lukker