Avatar billede Ludus Nybegynder
13. juli 2012 - 13:32 Der er 4 kommentarer

Pros n Cons MacBook Pro 13,3" 2,9 GHz

Hej..

Jeg har brug for en computer til studie og til at kunne spille computer på en gang imellem..
Har før spillet på en rigtig trashy pc og har brug for et lækkert produkt denne gang.

Mit spørgsmål til jer er om hvorvidt denne mac kan kører spil og om der måske er et bedre alternativ.

Jeg har mest set på en 13 tommer, men en 15 kan gå an.. Har bare ikke 15000 til at kaste efter et 15tommer mac..

Specifikationer:
2,9 GHz dual-core Intel Core i7
Turbo Boost på op til 3,6 GHz
8GB 1600MHz RAM
750GB 5400-rpm harddisk
Intel HD Graphics 4000
Indbygget batteri (7 timer)
Avatar billede venturer Nybegynder
13. juli 2012 - 14:00 #1
Hvis du vælger den med 750GB i, så har du jo rigeligt plads til at køre bootcamp og dermed Windows 7 (hvis du kan skaffe en licens et sted).
Så kan du jo spille hvad som helst. Maskinen kan i hvert fald sagtens trække en del (har set The Old Republic køre på en ældre model).
Med hensyn til skærmen, så er 13" selvfølgelig ikke så stort. Men du kan så senere hen, købe en ekstern skærm til derhjemme (og måske et bedre gamer tastatur/mus).

/Venturer
Avatar billede Ludus Nybegynder
13. juli 2012 - 15:18 #2
I see men de spil jeg skal spille fås til mac så bootcamp bliver ikke aktuelt.

Men har også lige et andet spørgsmål. Er ikke ligefrem en geni til det tekniske ved computere, og har tænkt over hvor meget jeg mere jeg egentlig for ud af :

2.9GHz dual-core Intel Core i7
Turbo Boost up to 3.6GHz
8GB 1600MHz memory
750GB 5400-rpm hard drive1
Intel HD Graphics 4000

i forhold til:

2.5GHz dual-core Intel Core i5
Turbo Boost up to 3.1GHz
4GB 1600MHz memory
500GB 5400-rpm hard drive1
Intel HD Graphics 4000

Som jo faktisk er en del billigere..

skal ikke bruge min mac til billeder eller lyd, stort set kun opgaveskrivning, gaming og surf..

Hvad er + og hvad er - ved de 2.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
14. juli 2012 - 07:01 #3
Undersøg hvad dine spil kræver som anbefalet (ikke påkrævet, men anbefalet) på en Mac-platform.
Husk så et bærbare CPU'er er mobile udgaver, der ikke yder, som en stationær udgave, så du skal altså en del højere op med en bærbar CPU.

Ang. de to forslag du har lavet i #2, så er det en langsom HD, hvilket gør at den ikke bruger så meget strøm og ikke udvikler så meget varme, men den er så også langsommere til at hente data i spil.
De grafikkort, der er benyttet er standard onboard grafikkort, som ofte kun yder det mest basale for spil og 3D spil kan ofte have store problemer med dem.

Når det nu er Macbooks, så sørg for at købe en der er overdimensioneret i hardwarens ydelser, da de kan være svære, hvis ikke umulige at opgradere på.
På normale bærbare kan man ofte udskifte batteri, harddisk og ram, men det kan være svært eller endda umuligt på MacBooks.
Avatar billede fwwffwwf Nybegynder
14. juli 2012 - 09:21 #4
Den kan sagtens køre spil.
Og hvis du ønsker at køre photoshop eller de andre adobe programmer kan den også det.

Jeg købte den præcist samme Macbook Pro den 13. juni. Den kører super godt. Bare til info så har den haft problemer med Chrome. Det fik computeren til at bryde ned - Ved ikke om det er løst nu, da andre også havde problemer. :)

Jeg ved ikke hvilke spil du spiller, men den spiller fint fifa 12 her :)

12000 er mange penge hvis du mest vil bruge den til surf og skrivning. Du skal afgøre om dine spil kan klare sig med den til 10000 kr.

.... Og du er sikker på at det skal være mac, ikke? :D