Avatar billede michaelpreisler Nybegynder
08. august 2001 - 21:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan det svare sig?

Jeg har fundet én der vil sælge sin IBM Thinkpad T20, 700 MHz P-III, 128 Mb ram, 12 Gb harddisk, 13.3\" TFT for omkring 2500 kr! Men motherboardet er itu. Er det noget der er til at skaffe eller skal den sendes ind til IBM? Og i begge tilfælde hvad prisleje ligger det så i? Håber der er nogen der kan hjælpe!

På forhånd tak!
Michael Preisler
Avatar billede Beach Mester
08. august 2001 - 21:20 #1
Hvis motherbordet skal skiftes vil det i en Thinkpad typisk koste omkring 3-4000,- inkl. arbejdsløn. Så det skal du ligge op mod hvad en ny koster!

Men ring til IBM og hør hvad de siger til det, så får du en pris der er noget nærmere end det jeg kan komme med:-)

//Beach
Avatar billede annikadk Nybegynder
08. august 2001 - 21:23 #2
Ja, som beach siger, så ring ind og hør.
I HP skulle der en ny bios (og dermed sikkert også board) til. Det var en gammel 166 eller 200mhz og det ville koste mellem 12 og 20 k.
Så der var en ny blærbar billigere - og bedre.

Men krydser fingre for dig! :)
Avatar billede Beach Mester
08. august 2001 - 21:26 #3
Hvis du kan få maskinen op og køre for under 6.000,- så ville jeg ikke betænke mig på at slå til og købe den. Kommer prisen op over så ville jeg checke ud hvad man ellers kunne få af portabel computer.

//Beach
Avatar billede egede Nybegynder
08. august 2001 - 21:31 #4
Beach -> som ny vil den da mindst koste 18k
Avatar billede Beach Mester
08. august 2001 - 21:33 #5
>>>egede
Ja, det skal nok passe, men jeg sammenligner med hvad man ellers kan finde af brugte maskiner.

//Beach
Avatar billede egede Nybegynder
08. august 2001 - 21:34 #6
Jeg vil da sige at den ikke kan fås meget bedre for under en 7-8000
Avatar billede Beach Mester
08. august 2001 - 21:41 #7
Ved ikke lige hvad de koster i DBA men på QXL er der en del at gå efter. De ligger godt nok pt. lidt over det jeg har set dem til salg til før men det kan lade sig gøre at gøre et kup en gang i mellem:-)

http://www.qxl.com/cgi-bin/QXLPage?Auction&type=List&session=797299505&language=DA&category=1178&pageno=1&lines=20

//Beach
Avatar billede egede Nybegynder
08. august 2001 - 22:26 #8
Ja, og dette er sikkert også et :)
Avatar billede michaelpreisler Nybegynder
08. august 2001 - 22:57 #9
Det håber jeg det er! Nu ringer jeg til IBM og hører imorgen. Der er ikke rigtig nogle ordentlige brugte på markedet hverken i DBA eller hos QXL i øjeblikket. Folk tror de kan få 5000 for en 233\'er med 32 MB RAM. Frustrende! Men det er jo også studiestart og der er mange aftagere. Hvis jeg ikke får den her venter jeg et par måneder :) Tak for svarene!!
Avatar billede Beach Mester
08. august 2001 - 23:06 #10
God jagt, og hold øje med bla. QXL. En gang i mellem så er det bare om at komme til fadet hurtigtst muligt. For et par dage siden fik jeg fingerne i en næsten ny varmluftovn til 110,- gode danske kroner (nypris 5700,-) så......... Det kan lade sig gøre.
Men håb på at du kan få den lavet for et rimeligt beløb, for så har du en ret fed maskine skulle jeg hilse og sige:-)
Takker også for point*SS*

//Beach