Avatar billede nielsnielsen Nybegynder
12. juli 2012 - 07:34 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Nokia suite og smsbeskeder

Hej, måske det er et forkert sted at lægge dette spørgsmål, men håber nogen kan hjælpe. Jeg har en harddisk som jeg kan accesse hvorpå der ligger en gammel Nokia suite af min venindes. Hun vil nu gerne have sine gamle sms meddelser restoret fra denne disk.  Jeg har ledt hele disken igennem og ikke fundet det directory jeg skal bruge. MMS og kontakter er fundet. Hvor eller i hvilket directory lægger NokiaSuite sine Meddelser/SMS' er Mvh N
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2012 - 10:47 #1
det kommer an på version og windows - i min (win7 og nokia suite 3.4) ligger det i C:\Users\[brugernavn]\AppData\Local\Nokia\Nokia Suite\Messages\Database\msg_db.sqlite
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. juli 2012 - 14:14 #2
Version 2.4.49 på XP Pro SP3 på denne placering:
C:\Documents and Settings\Brugernavn\Lokale indstillinger\Application Data\Nokia\Nokia Suite\Messages\Database\msg_db.sqlite
/ptj_11
Avatar billede nielsnielsen Nybegynder
12. juli 2012 - 21:54 #3
Hej og tak for svar, kigger på det i morgen. Vender tilbage.
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. juli 2012 - 15:24 #4
Ser lige, at jeg har tastet forkert. Korekt version er:
3.4.49
/ptj_11
Avatar billede nielsnielsen Nybegynder
13. juli 2012 - 23:11 #5
Hej og tusind tak for hjælpen.

Jeg fandt msg_db.sqlite. Måtte rename current sqlite og så lægge den nye ind i det samme directory; her skal man huske at afslutte Nokia Suite, ellers er filen i brug, og kan jo ikke renames :-)

Hvor er det lige jeg giver point??? Claes var jo hurtigst på banen såååh, men I havde jo begge ret
Avatar billede nielsnielsen Nybegynder
13. juli 2012 - 23:12 #6
Claes får points, han var hurtigst. Men stor tak til Jer begge.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juli 2012 - 17:40 #7
ok - du kan kun acceptere/give point til dem, der har klikket i 'svar' og det har vi så ikke gjort - derfor kunne du kun give point til dig selv.
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. juli 2012 - 18:05 #8
Fair nok.
/ptj_11