Avatar billede rhjn Nybegynder
11. juli 2012 - 23:01 Der er 8 kommentarer

Hvilken printer skal jeg vælge

Vi er på udkig efter en ny printer, og har nedenstående ønsker til en sådan:

- Den skal kunne printe både A3 og A4
- skal kunne printe til kant
- være duplex printer
- printe foto pænt
- være en netværksprinter
- må gerne kunne udskrive på labels og kuverter
- skal have seperat sort farve
- skal kunne scanne

Vi printer relativt meget - svarende til "mindre virksomhed", men er stadig i tvivl om det er en blæk- eller en laserprinter der opfylder vores behov bedst ...

Nogle der har konkrete bud på en printer der ville kunne bruges?

P.f.t.
Avatar billede sadolin1978 Novice
12. juli 2012 - 06:36 #1
til det forbrug der påståes at have ville jeg vælge en laser, lidt dyre i anskaffelse, men bliggere i forbrug.

jeg har nogle få i tankerne men vi er oppe i en mindre kopimaskine.

men det mærke jeg har bedst erfaring med er Konica-Minolta
Model: Bizhub C220 / C280

denne fåes også under navnet develop og er måske lidt billigere.

Model: Ineo+ 220 / 280

http://www.develop.de/en/products/office_products/99__produkte-detail.htm

disse kan udbygges med et finising anlæg hvis det er eller bliver nødvendigt.

et lidt billigere alternativ er lexmark.

Model: X925de

http://www1.lexmark.com/da_DK/products/mfp-color/24Z0676.shtml

det var et par bud på det ønskede

håber dette ville kunne hjælpe dig videre
Avatar billede rhjn Nybegynder
12. juli 2012 - 08:29 #2
Jeg skal vidst lige pointere at vi er en privat familie men med et større behov end som så - et behov der NÆRMER sig en mindre virksomhed .. :-)
Ellers tak for nogle gode bud ... :-)
Avatar billede sadolin1978 Novice
12. juli 2012 - 09:22 #3
alternativ bud kunne være HP men det er lidt svært at anbefale når man ikke har et ca antal print

http://www8.hp.com/dk/da/products/printers/product-detail.html?oid=3670468

hvis i kan undvære A3 funktionen er der andre muligheder også i Lexmark

http://www1.lexmark.com/da_DK/products/mfp-color/26G0231.shtml

http://www1.lexmark.com/da_DK/products/mfp-color/34T5057.shtml

og jeg ville stadig anbefale laser igen selvom de er lidt dyre i anskaffelse vil de tjene sig ind på sigt.

og kan A3 funktionen undværes er Lexmark X748 et godt bud da der er flere muligheder for udbygning
Avatar billede juleulven Nybegynder
19. juli 2012 - 13:48 #4
jeg vil lige pointere du ikke KAN KØBE en printer (laser) der printer til kant... det eksistere ikke pga de begrænsninger der er i digitaltryk ... der skal simpelthen være en kant under toner hvor printeren kan fremføre papiret...

Hvis du vil have laser og mulighed for "print til kant" skal du printe på det der hedder overstørrelsespapir (a4 & a3) også have en skæremaskine stående...

hvis du INSISTERE på print til kant uden tilskæring skal du enten have blæk eller sumblimation (termisk) ... og så skal du bare huske at priserne for A4 og A4 i fuldfarve (150% dækkeflade) ligger på hhv 15,- og 30,- pr. print ekskl. papir ...  (ca. priser).

At du skal bruge den i en mindre virksomhed siger INTET om du skal have en blæk, laser eller kopimaskine/mfp.

Det omhandler HVOR meget du skal printe... er det 200 ark om måneden eller er det f.eks 5.000

Tager man f.eks en kontormaskine (kopi MFP, har arbejdet med Canon i 8 år og xerox i snart 2) så skal du forvente en investering på 15-100.000 afhængigt om du køber brugt eller nyt og hvilken model og med hvilket udstyr.
Fordelen med sådan en aftale er:

høj investering, finanseret over f.eks 5 år
servicepris hvor man betaler xxx øre for sort og xxx øre for farve (fastpriser) også er toner/service inkluderet i driften.
Disse maskiner kan alle kopiere, printe, scanne i A3/A4 (fællesdrev/smtp) ....
Avatar billede RaHaJu Nybegynder
09. oktober 2012 - 11:33 #5
Det blev en Brother MFC-J6910DW
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. oktober 2012 - 13:43 #6
#5 Joh, men den lever jo så heller ikke op til dit krav om kapacitet til at klare volumen som en mindre virksomhed?
De bedste hilsner
Avatar billede RaHaJu Nybegynder
24. oktober 2012 - 00:43 #7
Det blev en Brother MFC-J6910DW
Avatar billede RaHaJu Nybegynder
07. januar 2013 - 08:20 #8
svar