Avatar billede Andershoegh Seniormester
10. juli 2012 - 14:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Amarok i openSUSE 12,1

Denne fejl ved opstart af Amarok :

Amarok-databasen meldte følgende fejl:
GREPME MySQLe query failed! (2000) on init
Normalt vil du skulle løse disse fejl før Amarok vil køre korrekt.

https://bugzilla.novell.com/show_bug.cgi?id=712749

http://lists.opensuse.org/opensuse-bugs/2011-08/msg02018.html

Ved ikke om disse link kan hjælpe nogen på vej

De siger ikke mig ret meget andet, at der vist er mange, der er løbet ind i samme problem

Bruger KDE

Har længe håbet at en eller anden opdatering vil fjerne fejlen. Det er desværre sket, så derfor prøver jeg her.
Avatar billede double-g Juniormester
11. juli 2012 - 21:29 #1
Det ser ud til at de bruger mest tid på at diskuterer om fejlen ligger i amarok eller mysql. Nemmeste løsning er nok at skifte musikafspiller indtil er endelig endelig kommer en bugfix.

Selv er jeg ret imponeret over Banshee. Jeg tvivler faktisk på at jeg nogensinde skifter tilbage til amarok
Avatar billede Andershoegh Seniormester
12. juli 2012 - 07:29 #2
Det lyder som en god ide, syntes jeg.
Lige nu skriver jeg fra min kones iPad og får først mulighed for at komme til egen pc om ca 3 dage.
Vil så prøve Banshee, hvad jeg aldrig har gjort før.
Har dog lidt svært ved at forestille mig, at en anden musikafspiller kan leve op til Amarok.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
14. juli 2012 - 19:52 #3
Jeg har nu prøvet Banshee og blev ganske overrasket :-)

Den fandt hurtigt mine mange musikfiler og kan afspille både mp3, wawe og videofilerne.

Derfor er jeg allerede nu også selv, i tvivl om jeg vender tilbage til Amarok

Tak for hjælpen double-g

Kan jeg også få dig til at lægge et svar :-)
Avatar billede double-g Juniormester
15. juli 2012 - 11:44 #4
Ja Banshee er faktisk næsten som Amarok var i gamle dage, inden udviklerne tilsyneladende blev optaget af at putte så mange overflødige funktioner som muligt ind i den. Jeg er så ikke specielt imponeret over Banshees evne til at håndtere videoer, men der bruger jeg alligevel som regel vlc.

Jeg synes faktisk at Amarok folkene burde have lært at den fejltagelse Winamp begik med version 3.x, der også blev så bloated at undertegnede (og formodentligt en hel del andre) skiftede til Foobar200. Jeg foretrækker en musikafspiller der kan a) afspille mine musikfiler og b) starte på under 2 sekunder. Alt det andet bling-bling kan jeg ikke rigtigt bruge til noget.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
30. juli 2012 - 23:00 #5
Efter en opdatering af  mysql virker Amarok igen.

Jeg er meget enig i hvad du skriver ovenfor,så
det giver egentligt mere forvirring end glæde.

Du har engang forvirret mig med at punktummer kan sættes foran et ord, og nu har har du også forvirret mig med Banshee :-)

Kender dog Amarok bedst.