Avatar billede MichAnde Nybegynder
10. juli 2012 - 09:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Autocad 2D yderste omkreds af overlappende felter.

Hej

Vi har nogle tegninger som indeholder flere forskellige områder som overlapper, nogle er i 2D nogle er i 3D, og igen er det en blanding af polylinjer og alm tegnede linjer.

Findes der en funktion som automatisk kan tegne en linje rundt om disse overlappende fleter således at linjen hele tiden tager den yderste linje ?

Skal bruges til arelaberegning, men der skal tages hensyn til overlapningen.
Avatar billede MichAnde Nybegynder
09. august 2012 - 08:05 #1
Vil stadig meget gerne hører gode forslag til dette, også selvom det går hen og bliver et gammelt spørgsmål.

Alternativt om der finde andre programmer som kan løse ovenstående.
Avatar billede fredeuhr Nybegynder
27. september 2012 - 07:30 #2
Hej
Det lyder som om der er 2 mulige løsninger.
1) Lav linjerne/buerne i omkredsen til en sammenhængende plolylinje med PEDIT

2) Lav området til REGION med kommandoen REGION

mvh

Frede Uhrskov

send evt. din tegning til mig på fu@uhrskov.com