Avatar billede Machinefix Nybegynder
09. juli 2012 - 06:31 Der er 4 kommentarer

sd kort

Hej jeg har et problem med mit 8 gb micro sd kort det er fra min gamle sony ericson jeg har sådan en usb hvor jeg kan sætte det til min berbar men men den kommer ikke fram med mappen til kortet jeg har prøvet med nogle andre sd kort og der virker det fint og på min nokia x3 virker det kort fint er ikke så god til at forklare men i vert falt jeg skulle formatere kortetme håber i hved hvad jeg skal gøre jeg køre windows 7 vids det er
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2012 - 08:45 #1
hvis din kortlæser-dims kun kan sd - så er det ikke godt nok - du skal have en, der kan sdhc (det gælder for alle sd-kort over 2gb).
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
10. juli 2012 - 05:04 #2
Hvad er specs på de kort som virker ?

Hvis du har et kabel fra din telefon til computer så kunne du prøve og gøre det på den måde.
Altså bruge kortet gennem telefonen i stedet for den usb kortlæser.
Avatar billede JanusTvilling Nybegynder
11. juli 2012 - 17:53 #3
Er det meningen du skal formatere kortet eller, bad computeren dig formatere kortet?
Hvis det beder dig om det har den jo registreret det. Hvis det er den omvendte situation, så prøv at trække det ud og sætte det i flere gange - har igennem tiderne oplevet flere kortlæsere som bare desværre var af ringe kvalitet at de tit havde svært ved at se kortet korrekt.
Hvis du vil tjekke om kortet fungerer korrekt(når du får det fundet) så findes der et program(gratis) som hedder h2testw - det tjekker både lagerplads og overførselshastighed.

Mvh.

Janus Tvilling
www.billighukommelse.dk
Avatar billede TGER2012 Nybegynder
11. juli 2012 - 20:15 #4
Jeg har same problem :(