Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. juli 2012 - 18:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Linux destros, man bør prøve ?

Hej ...

Jeg kender Ubuntu og Linux Mint. Virker begge ganske udmærket.

Men ...

Spørgsmål :

Er der andre Linux destroes, som man bør prøve ?

Som, i første omgang, på en Live CD, og så, måske, installere.

Nogen, andre end Ubuntu og Linux Mint, som I eksperter kan anbefale,
og hvorfor anbefaler I dem ?

Mvh Ikke-Ekspert
Avatar billede swiatecki Novice
06. juli 2012 - 18:24 #1
Hvis du bare vill afprøve diverse distoer, kan du vælge at kigge på nogle der ikke er Debian baseret som de 2 du har prøvet, fx CentOS eller SuSe
Avatar billede Blueeyez Mester
06. juli 2012 - 18:39 #2
Gå til http://distrowatch.com/ , højre side er der lidt nede en liste over de mest populære distroer..

Personligt synes jeg dog mest om Ubuntu medmindre du vil gå i rødderne på dit styresystem? Hvis så er der Linux Arch :) og en nemmere udgave Arch Bang (Udgaven af linux arch, men hvor du skal gøre mindre af det hårde arbejde ;) )
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. juli 2012 - 11:47 #3
tak for svar
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. juli 2012 - 20:58 #4
Kom med "Points-svar", så ...

Takker for informationerne ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. juli 2012 - 10:37 #5
Vil I ikke have points ?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juli 2012 - 15:23 #6
#4 Svar - Fremover så bed folk om at smide svar ;) Oveni det så har vi jo os andre ting og se til ;)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. juli 2012 - 16:07 #7
Javelski ....