Avatar billede Daniel1807 Nybegynder
03. juli 2012 - 21:32 Der er 7 kommentarer

SDHC kort virker ikke efter kontakt med mac

Hej jeg har haft et sdhc kort i en mac for at overfører filer, men efter at have haft kortet i mac'en er der lavet nye filer/mapper:
.Trashes og  .fseventsd

kortet virker ikke mere i kameraet. filerne vil ikke slettes. hvad

jeg har ingen mac selv så løsningen må helst gerne foregå på alm pc. hvis jeg er nødt til at løse problemet på en mac så vil jeg blive rigtig glad for en udførlig beskrivelse.

på forhånd tak

håber virkelig at i kan hjælpe mig!!!
Avatar billede sadolin1978 Novice
03. juli 2012 - 22:21 #1
prøv at sætte det i dit kamera og formatere det via. menuen
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. juli 2012 - 00:12 #2
Ja hvis du ikke skal bruge det som er på kortet så kan du formater det.

Du kan bruge dette program til at formatere med så du er sikker på optimal ydelse : https://www.sdcard.org/downloads/formatter_3/
Avatar billede Daniel1807 Nybegynder
04. juli 2012 - 21:34 #3
Jeg har selvfølgelig forsøgt at formatere det. både på kameraet og pc'en, uden held.
tak for linket men programmet siger bare "the memory card is write-protected. please release the write protect switch"

kom gerne med flere bud
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
05. juli 2012 - 03:59 #4
På siden af kortet sidden en plastikdims du kan skubbe for at slå skrivebeskyttelse fra. Så kan du formatere.
Avatar billede Daniel1807 Nybegynder
05. juli 2012 - 10:42 #5
det ved jeg godt det har jeg styr på. det er ikke plastik dimsen der er problemet. men tak for budet

det lader til at alle filer/mapper på kortet er skrive beskyttet jeg kan ikke slette noget inklusiv de billeder der ligger på.
hvad kan forårsage dette?
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. juli 2012 - 13:12 #6
jeg er tom for forslag nu stopper overvågningen af denne tråd
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
05. juli 2012 - 21:50 #7
Prøv og se om du kan oprette filer på kortet.
Prøv med en anden kortlæser.
Prøv med et andet kort.