Avatar billede luffefar Nybegynder
02. juli 2012 - 14:09 Der er 1 kommentar

Fra mailserver til slutbruger!!

Jeg har fået ny router og dermed ny IP adresse.
Mailserver programmet er: mailenable standard edition version 6,55
Intet er ændret, udover den nye IP adresse.
Der er ændret hos vores udbyder, (gratis DNS)
Jeg kan se den indkomende mail på vores mailserver, men det bliver ikke sendt videre til slutbrugeren.

Port 25 + 110 er ikke blokeret

<b>Dette er fejl meldingen fra mailbakken.</b>
Opgaven 'xxxxx - modtager' rapporterede en fejl (0x80042108) : 'Outlook kan ikke oprette forbindelse til e-mail-serveren til indgående post (POP3). Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.'
Avatar billede Wally1973 Praktikant
02. juli 2012 - 20:55 #1
Der kan gå op til 3x TTL på dine DNS-records før de nye ændringer slår igennem.

Prøv evt. ipconfig /flushdns på slutbrugerens maskine for at se om det hjælper
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Computerworld tilbyder specialiserede kurser i database-management

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester