Avatar billede madsmoss Nybegynder
01. juli 2012 - 21:16 Der er 3 kommentarer

Bilbatteri 230 volt

Kan jeg gre som nedenstående når jeg har inverter 12-230 volt fra 1 200Ah batteri ?
Batteri ah - 200
Volt batteri - 12V
Inverter - 230
watt forbrug  - 2500

230V*200Ah = 46000 Wh

Timer : 46000Wh / 2500W = 18 timer

Jeg tænker det sikkert er helt forkert, men kom endelig med indlæg.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. juli 2012 - 23:39 #1
Hvis vi ikke regner med tab, og rent ideelt, så kan du trække 12x200 Wh dvs 2400 Wh fra det batteri. Effektivt med din opsætning, så er nok mere i retning af det halve. En halv times tid ...
Avatar billede thov Forsker
02. juli 2012 - 02:18 #2
En halv time er nok også ret optimistiskt :-)
Og prisen for sådan en inverter, overstiger også langt prisen for en benzin generator med samme ydelse.
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=29052

Men så er der liiige det med støjen...
Avatar billede Axeltek Nybegynder
09. september 2012 - 23:07 #3
2500 watt svarer til 208 ampære fra dit batteri. Plus det tab som er i converter og kabler, sansynligvis ca 15%, alt afhængig af hvor god en converter som bruges. Altså total CA 240 ampære.
  Så hvis du har et 200 amp/timer batteri (Betyder at teoretisk er dit batteri i stand til at levere 200 ampære i een time)
  Så ericjacobsen har helt ret i at det i praksis nok er max en halv times drift. Og derefter kræver det batteri en gevaldig opladning.  Bere lidt teori.  Men du har vel også fundet ud af at en generator fra evt harald nyborg er billigere....