Avatar billede grk Novice
01. juli 2012 - 18:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Computer genstarter igen og igen

Hvad kan jeg gøre ved denne fejl. Når jeg starter PCen op, genstarter den når den begynder at indlæse XP som er styresystemet. Jeg har ikke en boot diskette, da XP var installeret ved købet for nogle år siden.

Jeg har også prøvet at starte den i fejlsikret tilstand, men det er det samme, hvor den genstarter. Jeg kan godt komme in i BIOS.

Håber der er nogle eksperter som kan hjælpe mig med at få PCen op at køre igen.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
01. juli 2012 - 19:42 #1
Det er svært at sige hvad du kan gøre, da det kan være en soft fejl, hvor Windows opsætningen bare er smadret, eller det kan være en hard fejl, hvor selve harddisken har et problem.

Hvis det er muligt, så prøv at flytte harddisken til en anden maskine, hvor den blvier monteret som en sekundær harddisk.
Kan den læses der uden problemer, så er sandsynligheden nok at det er en soft fejl. Giver den også problemer der, så kan det meget vel være en hard fejl, og så skal alle filerne der skal beholdes forsøges kopieres ud med det samme.
Forsøg ikke på at reparere den med programmer før du har kopieret filerne du skal bruge ud. Start med dem der er vigtigst for dig.
Enhver læsning, og især enhver skrivning, risikere at ødelægge mere, hvis det er en hard fejl, så red først!
Avatar billede grk Novice
08. juli 2012 - 14:15 #2
Jeg har nu prøvet at sætte harddisken over i en anden PC hvor at den virker perfekt. Ligeledes har jeg prøvet rammene af og de virker også perfekt. Så hvad der kan skyldes at den genstarter når PCen skal til at indlæse Windows XP ved jeg ikke.
Avatar billede grk Novice
08. august 2012 - 20:37 #3
Lukker tråden, da fejlen ikke kunne afhjælpes. Men tak for de gode forsøg.