Avatar billede therkildsen Nybegynder
01. juli 2012 - 14:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HDMI problem

Hej Eksperter

Jeg har en MSI GE620DX-488NE bærbar. Den har både Intel HD Graphics 3000 og Geforce GT 555M grafikkort. Når jeg sætter et HDMI-kabel fra computeren direkte i mit Samsung UE40D6575 og afspiller en film, så kommer der en linje hen over skærmen der hopper forskellige steder. Det virker som om det lagger. Jeg har fundet ud af at det er Intel kortet der styrer mit HDMI output, så det må være det der ikke kører som det skal. Mit TV fortæller mig at signalet den får ind med HDMI er 1920x1080@60Hz, hvilket er den samme opløsning som min bærbar kører med.
Det sker lige meget om jeg afspiller .avi .mkv eller små youtube film.

Jeg har taget et billede som eksempel på det man oplever på TV'et http://goo.gl/41SVh

Har forsøgt med et kabel der var kortere end de 5m, stadig uden held.

Kører jeg Windows klassificering og forbedring af computerens ydelse, melder den fejl når jeg forsøger på at opdatere. Ved ikke hvad jeg skal gøre for at fikse det, men tror måske heller ikke det har så meget at gøre med HDMI problemet?

Hvis en vil på med fjernsupport, så sig til.

Jeg anvender: VLC 2.0.1, NVIDIA 304.48 den nyeste, Intel HD-grafikdriver 8.15.10.2656 den nyeste, DirectX 11, Windows 7 64bit, Java 7 update 5, adobe flash player 10.
Avatar billede Noxxic Nybegynder
01. juli 2012 - 15:29 #1
Hvis ikke du selv har været inde og hente driver til dit grafik kort (GT 555M) skal du ind og hente det. Derefter tjek op på at dit Geforce GT 555M er sat som standard til HDMI output. dette gør du under grafik kortets interface som ligger i det program du har hentet (driveren) når dette er gjort og du har sikret dig at HDMI er sat til at køre over GT 555M skulle dette kunne gå ind og fikse problemet på din eksterne skærm. hvis ikke ville jeg overveje at aflevere computeren tilbage til reparation da det så kunne være dit GT 555M der er defekt.
Avatar billede keri Nybegynder
01. juli 2012 - 15:47 #2
Du skal forsøge at ændre på opløsningen du sender til dit TV.

HDMI sender informationer om v-sync og h-sync igennem kablet (og det tyder på at problemet kan være her) og det bliver behandlet at grafik chippen. Chippen har en max pixel clock som angiver hvor meget man kan sende igennem. De Samsung monitors jeg har arbejdet med har som regel rigeligt af pixel clock men det kan jo også være på pc'en.

Prøv evt. at se på http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI - Du får pixel clock ved at sige: [Frequency (Hz)] * 24 (24 bit color) * height * width.

Så prøv at nedsætte opløsning og opdatering til du finder det der passer.

Hvis dette ikke hjælper så prøv at se hvilke video formater dit grafik kort understøtter mht. hardware acceleration - Intel plejer at være H.264, MPEG-4, MPEG-2 samt VLC-1.
Avatar billede therkildsen Nybegynder
01. juli 2012 - 16:08 #3
- Noxxic - Det eneste sted jeg kan se jeg kan vælge GT 555M frem for HD Graphics 3000 er under PhysX-konfiguration i Nvidia kontrolpanel. Det har ikke hjulpet. Jeg har været inde på Nvidia's hjemmeside og hentet den nyeste version som passer til kortet. Ved bare ikke lige hvordan du mener jeg skal få sat GT 555M til at kunne køre HDMI'en? Kan du forklare hvordan man gør det?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
01. juli 2012 - 18:11 #4
Som #2 er inde på, så er det frekvensen, der er forkert.
Dit grafikkort sender en frekvens der ikke helt passer til den fjernsynet har.
Nogen fjernsyn har så mulighed for at rette dette til, andre gange er det enheden, der kan gøre det.

Jeg kan ikke huske hvilken af delene der kunne det i mit tilfælde, hvor min PS3 ikke havde samme frekvens, som mit Samsung TV. Forskellen lå ude på en decimal, men det gave netop den enkelte linje der poppede op her og der.