Avatar billede fred315b Nybegynder
01. juli 2012 - 13:26 Der er 2 kommentarer

Problemer med internetet

Hej Ekspert brugere

Efter jeg kom hjem fra en lille tur til århus har jeg haft problemer med det trådløse internet på min bærbar, der er placeret det samme sted som den altid har været i et par år nu. Den kan sagtens finde både mit eget og naboens internet, som altid.
Hver gang jeg går på internettet så har jeg problemer med at oprette forbindelse til routeren, men det lykkes efter 3-4 forsøg. Når jeg så endelig har fået oprettet forbindelse så er internettet langsomt til tider (her snakker vi om sekunder).
Men det største problem er at internettet hopper af og på efter 1-2 minutters brownsing, og så går der et par minutter uden forbindelse og så kommer der forbindelse igen og jeg kan surfe videre i 1-2 minutter mere, og sådan fortsætter det.

Det virker som om jeg modtager flere data fra internettet end jeg burder EKS: http://peecee.dk/upload/view/373484/full
Og når jeg downloader fra utorrent så plejede jeg at have en downloading på 500+ kbps men nu er den helt nede på hele 5-75 kbps.

Det skal lige siges at jeg ikke har nogle problemer overhovedet når jeg er på samme forbindelse på min HTC telefon :S

Håber det var nok informationer, hvis ikke så sig endelig til

Er nogle kloge hoveder derude der kan give en hjælpende hånd til at løse problemet?
- Tak på forhånd :)

Mvh. Brandt
02. juli 2012 - 00:17 #1
Du bør/skal ændre WLAN kanal ... gøres på WEB interfacet på din WLAN-Router...
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
03. juli 2012 - 21:39 #2
Hvad sker der når du bruger et LAN kabel? Hvilken styre system bruger du?