Avatar billede Bullet04 Nybegynder
30. juni 2012 - 14:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Simpelt Home Media Center

Jeg er ved at undersøge mulighederen for at lave et simpelt media center til mine forældre men det har vist sig at være noget af en jungel.

Det jeg egentlig gerne vil at have have en god stor harddisk sluttet til deres fjernsyn så de kan se film fra den i stedet for deres ufattelig forældet VHS bånd..

Men hvordan gør man det?

Deres fjernsyn har USB og HDMI indgang og jeg har haft kigget på forskellige NAS boxe, men det ser ud til man skal bruge et led mellem TV'et og NAS'en. Er det korrekt? Og i såfald, hvad ville være en god simpel løsning?

Er faldt over ideen med at bygge en dedikeret PC flere gange, men det virker som et større projekt, specielt iforhold til hvor brugervenligt det helst skulle ende med at være.

Udover deres TV så har de en DVD/VHS og en satelit modtager. Sidstenævnte har en port der hedder "Telephone Line". Kunne den måske bruges som ethernet indgang fra en NAS?

Mine spørgsmål dækker over mere end et simpelt ja/nej, desværre. Men de vil selv finansere det så det ville være rart ikk at spilde for mange af deres penge inden målet er nået.

Leder ikke efter et definitivt svar, men nærmere et skub eller prej i den rigtigt retning.

På forhånd tak.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
30. juni 2012 - 15:45 #1
Avatar billede Bullet04 Nybegynder
30. juni 2012 - 17:57 #2
Tak for links, Bodillen.

Det var lige præcis det prej jeg havde brug for.

Har bestemt mig for en Western Digital Elements Play 2tb. Den kan præcis det den skal, hverken mere eller mindre. Eneste minus ser ud til at være manglende DTS-support. Men skulle det blive et problem så må en audio converter kunne klare det.

Points er dine hvis du gider oprette et svar :)
Avatar billede habalap Nybegynder
30. juni 2012 - 18:00 #3
jeg ville nok foreslå en dedikeret pc som fx http://www.edbpriser.dk/mediecenter/asrock-vision-3d-137b-id-4318728.aspx

for på den måde undgår du en NAS server som egentlig er meget smart men dyrt

du kan også få et medie center med hdd som fx http://www.hifipriser.dk/medieboks/seagate-goflex-cinema-3-tb-id-5347423.aspx det irriterende ved dem er dog at de er lidt langsommere (lidt lag)

til sidst kan du hvis tv´et tillader det rippe filmene over på en bærbar hdd og slutte den til tv´et men det kan du kun hvis dit tv understøtter hdd´en og har usb
Avatar billede Bodillen Nybegynder
30. juni 2012 - 18:09 #4
God fornøjelse med dimsen
Avatar billede Wally1973 Praktikant
30. juni 2012 - 20:04 #5
Vær lige opmærksom på at det kun er afspillere og ikke optagere!

Er det bare en afspiller der skal bruges så kan jeg anbefale Popcorn Hour afspillerne, da de klarer alt og opdateres ofte.
WD afspillerne har jeg desværre dårlige erfaringer med i forhold til læsning af forskellige formater og opdateringer halter desværre også lidt.