Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2012 - 20:18 Der er 18 kommentarer

Intet sker når disk indsættes i diskdrev.

Hej. Jeg står med et problem der virkelig går mig på.. Mit diskdrev i min pc er bare sådan lige holdt op med at virke. Når jeg indsætter  en disk (har prøvet med CD, DVD og pc spil, som alle har virket tidligere) prøver den at læse disken, efter nogle sekunder stopper den, og uden at vise noget på skærmen om at jeg har sat en disk i eller køre den. Computeren har ingen steder registreret at der er sat en disk i, og hvis man tjekker enhedshåndtering siger den at driveren til diskdrevet er opdateret og fungerer korrekt. Så jeg har ingen idé om hvad problemet er.

(Skal lige siges at jeg har prøvet at fjerne driveren og installere den igen, virkede ikke. Selve drevet(hardwaren) er heller ikke beskadiget.)

PC'en er købt for to år siden og har virket upåklageligt lige indtil nu. Den kører windows 7 home premium.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig. På forhånd tak :)
Avatar billede tintir Nybegynder
29. juni 2012 - 20:43 #1
Har du prøvet at gå ind på computer i start menuen? Og åbne den derfra?
Min starter iikke disken selv. Jeg bliver nødt til at gå ind på computer, og starte den derfra, under drevet. Det virker for mig.
Avatar billede tintir Nybegynder
29. juni 2012 - 20:44 #2
Du kan også prøve det her: http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/da

Det burde hjælpe, hvis #1 ikke gør.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2012 - 21:06 #3
Diskdrevet vises ikke fra computeren, så der er ikke noget at klikke på, så jeg kan ikke starte den. Jeg har sat det der program i gang, men det lader ikke til at der sker meget andet end den prøver at læse cd'en og så holder op, om og om igen.
Avatar billede theincomlive Praktikant
30. juni 2012 - 01:53 #4
Prøv lige at kør microsoft fix it fra microsoftes hjemmeside
se om noget af deres værktøj virker

http://support.microsoft.com/fixit/da
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2012 - 08:03 #5
Enig i at prøve fix it.
Muligt det er dette der skal udføres, men det gør Fix it sikkert i #2:
http://pcsupport.about.com/od/driverssupport/ht/upperfilters-lowerfilters.htm

Har du lige for nylig afinstalleret et brænderprogram?
Nero for eksempel?
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2012 - 13:04 #6
Der er ingen upperfilters og lowerfilters, jeg har kigget det rigtige sted, så det er ikke problemet... Og nej jeg har ikke afinstalleret noget, og jeg har ikke foretaget mig noget usædvanligt med min pc heller.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2012 - 13:05 #7
Fix it kan ikke registrere nogen problemer...
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2012 - 15:31 #8
Registreres drevet i bios?
Hvis ikke er det sikkert defekt.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2012 - 17:30 #9
Drevet er i bios.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2012 - 08:41 #10
Og du har ikke installeret noget heller?
Kan forstå du se drevet i enhedshåndteringen, så højreklik på drevet og vælg fjern.
Genstart pc og se om den registrerer det korrekt denne gang.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2012 - 13:46 #11
Nu er diskdrevet helt dødt, kan ikke åbnes...Er der andet at gøre end at få en til at reparere det?
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2012 - 13:48 #12
Eller nogle gange kan det åbne selv, altså selve drevet så jeg kan sætte disk i, andre gange kan den ikke..
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2012 - 13:50 #13
Men jeg gjorde som du sagde, fjernede drevet og installerede det igen, men den gør det samme, altså der sker ikke andet end at den prøver at læse disken hvorefter den stopper og ingenting sker.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2012 - 14:33 #14
Er det en bærbar pc?
Hvis det er kan er de under neden en skrue der holder det på plads.
Kan måske tænkes at det ikke sidder 100 procent rigtigt.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2012 - 15:37 #15
Ja det er en bærbar pc. Du har nok ret, der er et eller andet der ikke er forbundet helt tror jeg... Ellers ville den vel ikke, mht om den ville skubbe drevet ud, virke nogle gange og andre gange ikke...
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2012 - 17:00 #17
Placeringen af skruen er standard da alle drev skulle være ens, så vidt jeg ved.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2012 - 19:43 #18
Jeg kæmper lidt med at få den forbandede skrue ud, men skriver når det er lykkedes uden at ødelægge noget :)