Avatar billede MrThes Nybegynder
29. juni 2012 - 14:56 Der er 3 kommentarer

Færdig med første år på HTX - overvejer at droppe ud!

Jeg har lige afsluttet mit første år på HTX. Der har mildest talt, ikke været meget som har imponeret mig. Jeg er igang med Teknologi linjen.

i Teknologi har vi været igang med at lave forskellige "små" produkter, fordi skolen ikke vil have vi giver os ud i større ting end f.eks. en nøglering. Derudover har vi kun lavet 3 forskellige produkter, hvor vi har haft 3 måneder til dem hver og det har ganske enkelt været alt, alt for meget til et lille produkt som en nøglering.

Teknologi og ingen tysk, var uden tvivl min baggrund for, at jeg valgte at tage en HTX.

Jeg synes teknologi lød herre fedt og jeg glædede mig helt vildt til at komme igang med det. Men herefter det første år, har vi haft færre teknologi timer end biotek, kom/it og mat/fys linjen. De timer vi har haft (kan ligeså godt sige det som det er) har været, en kæmpe joke.

Desuden har vi også fag som Biologi (heldigvis har vi lige afsluttet det), men stadig et fag som kemi (B-niveau). De to fag keder mig enormt. Jeg kan simpelthen ikke se, hvad jeg skal bruge kemi til?

Derudover har vi også lige afsluttet et af mine yndlingsfag, som jeg også er overrasket over, vi ikke har på B eller A niveau - Samfundsfag.

Det skal lige siges at kom/it heller ikke kan fange min interesse.

Matematik, Dansk, engelsk og samfundsfag, er klart blandt de fag, jeg har masser af mod og lyst til at arbejde videre med. ( Min lyst til Teknologi er faldet og som niveauet i teknologi er lige nu, så vil jeg gøre alt for at slippe for faget).

Så kunne godt tænke mig at hører følgende:

Skal jeg tage chancen og håbe på at vi på htx, kommer til at gå mere i dybden med teknologien?

Hvis jeg skulle droppe ud, ville en HF/ alm. Gymnaisum, passe til mig?
Avatar billede finb Ekspert
29. juni 2012 - 15:48 #1
Jeg tror, du vil trives på et alm. gymnasium.
Jeg ville bestille tid hos en studievejleder på et alm. gymnasium, hvor du kan få svar på ALT !
Mvh finb
Avatar billede keysersoze Guru
29. juni 2012 - 18:13 #2
Det store spørgsmål at stille sig selv er vel hvad vil man bagefter - for mig lyder det som om du at du godt kan lide at lave "produkter" eller snakke (som samfundsfag vel meget er) og er det gættet rigtig lyder en endnu mere boglig retning vel ikke som det rigtige medmindre du kan bruge den uddannelse til noget efterfølgende. Og netop ja, det kan en studievejleder nok bedre hjælpe dig på vej med - ved dog ikke om sådan en er til at få fat på i sommerferien.
Avatar billede juleulven Nybegynder
29. juni 2012 - 19:18 #3
som #1 skriver.... afsted til en studievejleder ASAP ... det lyder også til du er mere til Teori end praksis ...