Avatar billede gumf Nybegynder
28. juni 2012 - 19:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Antal af ram i min Imac?

Hej...

Mener at have hørt (Lang tid siden) at når man satte nye ram i sin computer skulle det altid være samme antal. fx: 8 GB = 4 X 2GB ram blokke.

Jeg har idag 4 x Sodimm porte i min Imac og vil der ske noget ved at indsætte 2 x 4GB og 2 x 2GB = 12GB i alt, eller skal det være samme str. ram blokke?

Mvh Rasmus
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juni 2012 - 19:16 #1
Det skal bare være samme type og hvis de ikke har samme klock frequenz kører de kun med den laveste takt.
Avatar billede gumf Nybegynder
28. juni 2012 - 19:28 #2
Ok... Tak for hurtigt svar.

Det er disse ram jeg har købt 2 gange af: 4 GB, SO DIMM 204-pin, DDR3, 1333 MHz / PC3-10600, ikke bufferet, Ikke-paritet

Og har de 4GB der standart følger med Imac`n. Hvordan ser jeg Klock frequenz og ved du/i om de passer sammen?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juni 2012 - 19:37 #3
Det skal selvfølgelig være SO DIMM 204-pin,DDR3
klokfreqoenz er så på de 2 X 4GB 1333 MHz
Avatar billede gumf Nybegynder
28. juni 2012 - 19:48 #4
Hmmm... Mit spørgsmål er:"Hvordan ser jeg Klock frequenz og ved du/i om de passer sammen? " Måske mig der intet fatter af dette, men blev ikke klogere af dit svar.

Dette er hvad jeg kan finde af spec`s på de ram jeg har købt.

Generelt
Lagerkapacitet
4 GB
Opgraderingstype
System specifikationer
Hukommelse
Type
DRAM
Teknologi
DDR3 SDRAM
Model
SO DIMM 204-pin
Hukommelsesfrekvens
1333 MHz ( PC3-10600 )
Dataintegritetskontrol
Ikke-paritet
RAM egenskaber
Ikke bufferet
Ekspansion / Konnektivitet
Kompatible åbninger
1 x Hukommelse - SO DIMM 204-pin
Producentgaranti
Service & Support
Begrænset livtidsgaranti
Oplysninger om kompatibilitet
Designet for
Apple iMac
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juni 2012 - 20:21 #5
Jeg ser jo ikke noget at sammenligne med jeg kan ikke ud fra det du skriver se hvad der står på dem du har i Forvejen.?
Avatar billede gumf Nybegynder
28. juni 2012 - 20:43 #6
Ok... Du må ikke tro at jeg ikke er glad for at du hjælper mig, men mit hovde spørgsmål er: Hvordan finder jeg ud af hvad KF`n er på de ram jeg har købt eller dem jeg har. Da der ikke står KF ud for nogle af de spec`s jeg er jeg i tvivl om hvad for tal mm. jeg skal kigge efter.

Hvis vi tager udgangspunkt i de spec`s jeg har postet i svaret tidligere, hvad er så det der betegner KF?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. juni 2012 - 20:52 #7
Dem du har købt er på 1333 Mhz og da du ikke skriver hvad dem der sidder i er på kan jeg af gode grunde ikke sammenligne! hvis dem der sidder i kun er F.eks.900 Mhz vil den kun køre den lave.
Avatar billede gumf Nybegynder
28. juni 2012 - 21:04 #8
Suuuuuuuper,... Hvis du bare havde startet med at svare: "KF = 1333mhz".Det er jo temmeligt svært at fortælle dig, hvad KF er på dem jeg har, når jeg ikke ved at KF = xxxxmhz. (som jeg flere gange skriver)

Da dem jeg har er 1333mhz og dem jeg har købt er 1333mhz, kan jeg selv gætte mig til at de passer sammen.

Tak for hjælpen og god aften!
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juni 2012 - 21:51 #9
Husk at give point til poko1, her kan du se hvordan: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Husk også at sende egne indlæg som kommentar, og ikke som svar.
Svar er til pointgivning, som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede gumf Nybegynder
29. juni 2012 - 19:01 #10
Skal jeg gøre og... tak for hjælpen! ;-)
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juni 2012 - 06:03 #11
Hvorfor tog du point tilbage, i stedet for at give dem til poko1????????? Så er det måske ikke så let at få hjælp en anden gang.......