Avatar billede plippert Nybegynder
28. juni 2012 - 10:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Google analytics - finde hvilken side man klikker ud til

Jeg ved ikke om man kan det jeg vil, men vil lige høre om der er nogen der ved mere end mig.

PÅ MIT SITE har jeg et link væk fra sitet. Jeg vil rigtig gerne se hvor mange der klikker på netop dét link. Det linker til google og åbnes i et nyt vindue. Jeg har i sagens natur ikke analytics adgang til den side jeg linker til, og netop derfor er jeg noget i tvivl om jeg overhovedet kan det jeg vil...

Er der nogen der kan be- eller afkræfte?

Tak på forhånd,
Avatar billede jokkejensen Novice
28. juni 2012 - 12:33 #1
Gammel:
onclick="java script: pageTracker._trackPageview("http://www.google.com");

ny:
onclick="_gaq.push(['_trackPageview', http://www.google.com']);"

Du laver det selvfølgeligt dynamisk, så den selv leder efter externe links, og tilføjer onclick event.

Du kan eventuelt også benytte actions/hændelsessporing.

/J
Avatar billede plippert Nybegynder
28. juni 2012 - 13:06 #2
ok, så jeg kan ikke se bagud hvor mange der har klikket?
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juni 2012 - 10:23 #3
nej.