27. juni 2012 - 15:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

filer på en mp3 afspiller

Jeg hører ind i mellem lydbøger på en mp3 afspiller.
Problemet er at afspilleren tilsyneladende opfatter filnumrene som tekst og derfor sorterer 1, 10, 100, 11, 12,13, osv,
Når jeg kobler afspilleren til computeren og ser på filerne der ligger de i rigtig rækkefølge, men afspilleren kan ikke finde ud af at sortere rigtigt.
Det sker både på en Nokia c1 telefon og på en Trancend 330 mp3 afspiller, og jeg har oplevet det med flere bøger.
Er der nogen, der har en løsning på hvordan man kan få sorteret rigigt
Avatar billede pstidsen Novice
27. juni 2012 - 16:56 #1
Omdøb dem?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juni 2012 - 17:04 #2
du skal måske også rette i id3-tag - det kommer an på, hvad de sorterer efter. Måske er det lettere at lave en playliste, og trække den med over.
Avatar billede wjens Guru
27. juni 2012 - 20:00 #3
Kik efter option til at sortere efter track# i stedet for alfabetisk.
Du må jo også have dine musik-albums i unormal rækkefølge.

Ellers hent programmet "Tag&Rename", den er god til lydbøger.
Avatar billede wjens Guru
28. juni 2012 - 16:23 #4
Har checket min telefon (Sony), filerne ligger alfabetisk hvis man browser dem, men laver jeg en playlist ud af et album (en lydbog), så ligger de korrekt efter track på playlisten. Måske det kan hjælpe.
29. juni 2012 - 17:39 #5
Jeg prøvede at omdøbe. Med det resultat at så kunne afspilleren ikke finde filerne, selv om de godt nok stod som mp3 filer.
Jeg kan godt i både Itunes og windows mediaplayer se, hvordan jeg laver en playliste. men når jeg prøver at trække den over til afspilleren kommer der er "alt indkørsel forbudt skilt". Hvordan flytter jeg playlisten til afspilleren. Det er en Nokia telefon, hvis det betyder noget. Jeg plejer bare at kopiere filerne og sætte dem ind på afspilleren, men det synes jeg ikke jeg kan gøre med en playliste.
Avatar billede wjens Guru
30. juni 2012 - 14:37 #6
Kender ikke Nokia, men er der ikke en Add Playlist på telefonen hvor du kan udpege et album?
01. juli 2012 - 12:35 #7
Tak
Jeg har fundet ud af at overføre en playliste og det ser ud til at virke
02. juli 2012 - 09:35 #8
jeg håber jeg får givet dig point
02. juli 2012 - 09:36 #9
skal du skrive til mig for at jeg kan give dig dine points
Avatar billede lclemens Nybegynder
02. juli 2012 - 10:56 #10
Hvis alt andet ikke duer, så plejer det at virke med foranstillede nuller. 1 bliver så til f.eks. 001 :-)
Avatar billede wjens Guru
02. juli 2012 - 16:35 #11
Glem det, jeg går ikke op i det med point.
Godt du fik det til at virke.

--
Men, der er en grund til at dette forum hedder Eksperten, man skal nemlig være ekspert for at forstå point-systemet, som er unødigt kompliceret. Meningen er at du skal skrive til mig, jeg skal så lave et tomt svar, du kan godkende. Svar-mode må aldrig bruges til svar på spørgsmål, man må først sende et svar NÅR spørgsmålet ER besvaret. Nemt ikke! - Der er en FAQ med det hele.
03. juli 2012 - 12:00 #12
tak