Avatar billede anothername3412 Nybegynder
27. juni 2012 - 14:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skal bruge ødelagt computers HDD

Hej eksperter!

Jeg har en ødelagt computer hvor jeg gerne vil bruge dens harddisk i en ny computer.
Den gamle computer var med win xp og den nye er win 7. Kan man tage HDD ud af den gamle og bruge den som en external HDD til den nye computer? eller er det ikke så nemt som det lyder?
Begge computere er stationære.

Der er tale om en WESTERN DIGITAL WD4000AAJS-22YFA0 400GB DCM: HARNHT2CHB, som også er illustreret her: http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170820350962+&item=170820350962&lgeo=1&vectorid=229466

På forhånd tak for enhver hjælp :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. juni 2012 - 14:36 #1
Jep, det er så let som det lyder. Det er bare at sætte den i en extern boks.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juni 2012 - 14:52 #2
med fx http://goo.gl/N7bOr har du en boks, der kan usb3 - det kan man lige så godt vælge, selvom ens maskine pt kun kan usb2.
Avatar billede anothername3412 Nybegynder
27. juni 2012 - 15:13 #3
Jamen det vil jeg prøve så.

@ claes : Det er smart nok, men har ikke brug for det :), jeg søger bare den billigste løsning hvorpå jeg kan hente nogle enkelte filer fra den gamle HDD... har du evt. et bud på hvad vil virke til fornuftige penge?
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. juni 2012 - 15:26 #4
Hvis det bare er for at hente nogle filer ud af den gamle hdd, kan du tilslutte den internt i den nye PC - så slipper du for at købe en boks til den.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2012 - 16:13 #5
sådan en burde alle have stående

http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-3.0-SATA-Docking-Station

lettere kan det ikke gøres

m.v.h
Avatar billede anothername3412 Nybegynder
27. juni 2012 - 16:20 #6
@ fedeko

Er du sikker på at der ikke kan ske noget ved det?
Kan det ikke ædelægge noget ved den nye comp.?
Jeg synes at have læst at hvis man skal montere den internt, skal man gøre en del ting... deriblandt sætte jumperen korrekt osv.

Hm er der virkelig ikke en billigere løsning end 299kr til en external mulighed?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2012 - 16:43 #7
Da det er en sata disk du har fra den gamle pc behøver du ikke tænke på jumpere. Det finder pc ud af automatisk.
Men hvis du ikke lige vil sætte den i din nye pc, kan dette måske være et billigere alternativ:
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp?gclid=CLvB27XT7rACFULxzAodS0Gmvg
Har selv en tilsvarende som jeg har brugt til at tage backup fra bærbare pc'ere der skulle til reparation.
Avatar billede anothername3412 Nybegynder
27. juni 2012 - 17:25 #8
Ja jeg tror jeg prøver den, tak for det!
Det er første gang jeg er her, så skal lige finde ud af med pointsystemet, og hvordan man giver point osv.
Men tak for hjælpen alle!
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2012 - 17:34 #9
Har du fået en løsning beder du den/dem om at lægge et svar du kan bruge til at lukke med.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Og husk at lade være med at acceptere dit eget svar du har lagt i #8
Avatar billede anothername3412 Nybegynder
27. juni 2012 - 17:37 #10
(Prøver lige igen:)

Ja jeg tror jeg prøver den, tak for det!
Det er første gang jeg er her, så skal lige finde ud af med pointsystemet, og hvordan man giver point osv.
Men tak for hjælpen alle!
Avatar billede anothername3412 Nybegynder
27. juni 2012 - 17:40 #11
Ahhh, okay, jamen jeg accepterer dit svar så 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2012 - 19:26 #12
Så lægger jeg et svar
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2012 - 19:40 #13
det her brugte man før i tiden

http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp?gclid=CLvB27XT7rACFULxzAodS0Gmvg

der sidder du med ledninger og en hardssik liggende råt på bordet men de sader der derved kam opstå

derfor er denne blevey lavet

http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-3.0-SATA-Docking-Station