Avatar billede n0tizie Nybegynder
27. juni 2012 - 11:37 Der er 12 kommentarer

Man kan høre blæseren går igang

Hej

Jeg har en Dell bærebar som ikke kan startes op, eller når jeg trykker på knappen for at starte den op går blæseren igang i ca 3 sekunder derefter slukker den.. Nogen der en ide om hva det kunne være?
Avatar billede Blandy Praktikant
27. juni 2012 - 11:49 #1
Prøv at tage batteriet ud af den og tryk på start knappen. Sæt batteriet i igen og start så igen bærbaren.

Evt nulstil din bios til factory default.

Har du været ved at skifte/flytte ram i den for nyelig?
Avatar billede n0tizie Nybegynder
27. juni 2012 - 11:58 #2
Jeg har prøvet og tag batteriet ud og sætte det på igen. Jeg har os nulstillet biosen ved at tag batteriet ud i 5-10 sekunder.

Når jeg sætter oplader på nu - så starter den automatisk op og slukker og den gentager sig selv :S
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2012 - 12:11 #3
#2 Det er meget vigtigt du trykker startknappen ned og holder den et stykke tid for at aflade bundkortet.
Jeg anbefaler at gøre det i ca 30 sekunder for at være sikker.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2012 - 12:13 #4
Og men hensyn til bios er 5-10 sekunder heller ikke nok.
Lad den stå i 10 minutter med batteri af.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2012 - 12:13 #5
Men det kan jo selvfølgelig også være et defekt bundkort som er problemet.
Avatar billede Blandy Praktikant
27. juni 2012 - 12:52 #6
evt find en jumper på dit bundkort, til at resette den helt med. Den aflader også batteriet og resetter bios settings.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
27. juni 2012 - 12:57 #7
du kan ikke nulstille bios på en dell bærbar med en jumper, faktisk kan det kun lade sig gøre ved at pille backup batteriet af bundkortet, og det vil jeg fraråde medmindre du har forstand på det, men ydermere tror jeg ikke det vil hjælpe da din fejlbeskrivelse peger på en hardware fejl.
Avatar billede n0tizie Nybegynder
27. juni 2012 - 13:23 #8
Jeg har skiftet batteriet os ud.. Virker stadigvæk ikke :s
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. juni 2012 - 13:46 #9
Har du prøvet det, der bliver foreslået i #3??
Avatar billede n0tizie Nybegynder
27. juni 2012 - 14:05 #10
ja, Det har jeg intet hjalp. Den bliver smidt ud
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2012 - 20:16 #11
Ok.
Avatar billede DellLytter Nybegynder
28. juni 2012 - 14:09 #12
Hej

Ked af at høre, at du har problemer med din Dell.

Du er meget velkommen til at sende mig dit servicetag i en privat besked, så vil jeg se på om der evt. er noget vi kan gøre for at hjælpe.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @Delllytter